logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

lotgenoten groep/steun van ouder met dementie?

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

Re: lotgenoten groep/steun van ouder met dementie?

Berichtdoor Ellis, 10 Juli 2020

Hoi Pleun,
Welkom op het forum!
Goed dat je aangeeft dat je behoefte hebt aan lotgenotencontact.
Inmiddels heb je je al op dit forum aangemeld en kun je dus meepraten met alle anderen om ervaringen uit te wisselen.
Je kunt ook altijd de Alzheimertelefoon bellen. Misschien heb je ook nog iets aan deze informatie: https://www.dementie.nl/lotgenotenconta ... lotgenoten

Als je op onderstaande link klikt, kom je op de pagina van de Facebookgroep. Het enige wat je dan hoeft te doen is klikken op 'lid worden' : https://www.facebook.com/groups/jongelotgenoten/

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Caar, 29 Juli 2020

Haay,

Mijn moeder (bijna 60) heeft sinds 2014 de diagnose alzheimer, de laatste 2 jaar zijn wij (vader en ik) haar mantelzorgers met hulp van m'n broer en man.
Ik zou graag in de besloten groep komen, er is niemand in mijn omgeving die doet wat ik/wij doen en dat vind ik af en toe erg lastig en soms eenzaam.

Groetjes,
Carolien
Caar

Geboortejaar:
1990
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Eveline_dk, 15 Augustus 2020

Beste allemaal,

Vorig jaar juni kreeg mijn moeder op haar 54e de diagnose alzheimer, ik was toen 22. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn broer woont niet meer thuis. Ondanks dat mijn moeder nog veel kan, vind ik het erg moeilijk om dagelijks geconfronteerd te worden met haar achteruitgang. Ik ben in een constante tweestrijd tussen het beste willen maken van de tijd die ik nog met haar heb en het eigenlijk niet thuis willen zijn (steeds minder energie door moeilijke situaties en mijn eigen leven willen leiden).

Ik ben momenteel bezig met mijn master en wil volgend jaar in de randstad werk gaan zoeken. Ik vind het moeilijk om me in te beelden hoe de komende jaren eruit gaan zien. Ik merk dat ik behoefte heb om met jongeren te praten die in een soort gelijke situatie zitten als ik.

@Rob : Ik merk dat ik al veel gelijkenissen lees met jullie verhalen en zou daarom ook graag toegevoegd willen worden aan het privé forum. Ik hoor graag van jullie :)

Veel liefs,

Eveline
Eveline_dk

Geboortejaar:
1997
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 16 Augustus 2020

Hoi Eveline,
Welkom op het forum!
Wat ontzettend heftig om te lezen dat jouw moeder al zo jong de diagnose heeft gekregen.
Ik kan me erg goed voorstellen dat de confrontatie je niet in de koude kleren gaat zitten.

Jouw tweestrijd is ook erg begrijpelijk. Inmiddels kom je ook op een leeftijd waarop je uit huis wilt en jouw eigen leven wilt opbouwen. Dat is normaal, maar door de diagnose van jouw moeder een moeilijke stap.

Goed dat je om hulp en lotgenotencontact vraagt. Het is heel fijn om er over te kunnen sparren.
Mocht je vragen hebben, weet je ons te bereiken.

Veel sterkte!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger