Hallo allen,
Mijn naam is Lonneke Taks, master studente Healthcare Policy, Innovation and Management aan de Universiteit Maastricht en tevens stagiaire bij Berenschot. Mijn afstudeeronderzoek is gericht op het gebruik van domotica voor mensen met dementie in de thuiszorg; specifiek de belemmerende of bevorderende factoren bij het gebruik van deze zorgtechnologie in de thuissituatie. Mijn doel is om een overzicht te krijgen van wat succesvol gebruik van domotica in de weg staat/zou kunnen helpen om ouderen met dementie langer thuis te laten wonen. Hiervoor benader ik betrokkenen die de grote lijnen beïnvloeden (zoals wet- en regelgeving en financiering), de zorgverlener (thuiszorgorganisatie en mantelzorger), en ook ouderen met dementie en hun naasten.
Met domotica bedoel ik in dit geval de zorgtechnologie in de breedste vorm, variërend van bijvoorbeeld ondersteunende apparaten zoals een medicijndispenser of klok die het dagdeel weergeeft, tot ''zwaardere'' systemen voor bijvoorbeeld dwaaldetectie. Ik ga erg graag in gesprek met diegenen die hier ervaring mee hebben. Ik zou hiervoor naar u toe kunnen komen, of we zouden telefonisch eens in gesprek kunnen gaan.
T/m eind mei ben ik bezig met het houden van gesprekken. Uiteraard krijgt u als u meewerkt inzicht in de uitwerkingen en uiteindelijk resultaat van het onderzoek!
Ik hoor graag van u,
Groetjes Lonneke