logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Afstudeer project Euthanasie. Jesse Monteiro

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Afstudeer project Euthanasie. Jesse Monteiro

Berichtdoor montesse15, 10 Maart 2020

Goedendag lezers,

Ik ben een Interieurarchitect student die zich nu in het examenjaar bevindt. Ik heb voor mijn eindexamen het onderwerp euthanasie gekozen. Hiermee wil ik dat het algemene beeld verlicht word en het meer bespreekbaar maken. De dood op zich zelf is iets waar wij als maatschappij niet echt open over praten. Het is erg persoonlijk en dat houden we ook zo. Tenminste uit mijn generale ervaring. Ik ben opzoek naar mensen die in het proces of die het proces van dichtbij hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Ik kan begrijpen dat sommige vragen niet beantwoord kunnen worden door geheimhouding van persoonlijke informatie of simpelweg niet mogelijk.

Vragen:
- Wat was zijn/haar geliefde plaats om vaarwel te zeggen?
- Als het zijn/haar eigen huis was, dacht hij/zij er dan ook misschien over na over wat voor gevolgen het
heeft voor die kamer aangezien je er altijd mee zult associëren.
- Zou hij/zij er voor opengestaan hebben om in een externe ruimte de behandeling uit te voeren?
(Totaal niet een ziekenhuis sfeer)
- Zou hij/zij verhuizen naar een ander land als euthanasie verboden zou zijn in Nederland?
- Wat waren de meningen van uw familie toen hij/zij het bij hen aankaarten? (Natuurlijk erg
verdrietig, maar het kan ook een opluchting zijn)
- Denk jij dat er nog verbetering kan komen in het gehele proces?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite en de vragen die u mogelijk beantwoord.

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Jesse Monteiro
montesse15

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken