logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Gesprekje over ervaringen

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Gesprekje over ervaringen

Berichtdoor LisaK, 27 September 2017

Beste allemaal,

Voor een project vanuit school doe ik onderzoek naar dementie, met de focus op hoe mantelzorgers, familieleden en naasten van mensen met dementie dit proces ervaren. Wat zijn hun behoeften en positieve- en negatieve ervaringen?
Ik heb zelf ook enkele jaren gewerkt met mensen met dementie (ondersteuning in de zorg), maar ik vind het ook interessant nu mijn focus te leggen op diegene die in contact staan met de persoon met dementie.

Graag zou ik hiervoor in contact komen met mantelzorgers, familieleden en naasten. Wanneer dit mogelijk is, zou ik graag een kort interview willen houden.

U zou mij hiermee ontzettend helpen.
Laat u mij weten of u geïnteresseerd bent? Dan kunnen wij contact met elkaar opnemen.

Ik hoor graag van u!
Groeten,
Lisa
LisaK

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Leo (vrijwilliger), 27 September 2017

Dag Lisa,

Je was er al vroeg bij gezien je leeftijd.
Ik heb inmiddels een ervaring van 14 jaar waarvan mijn dementerende vrouw de eerste 9 jaar nog thuis was.
Inmiddels zit ze nu bijna 4 jaar in een verpleeghuis.
Ik heb dit forum een kleine 7 jaar een boost gegeven en wordt nog wel eens gevraagd voor een symposium, radio/tv
en kranteninterview en stuur het forum nog dagelijks aan.
Wat kan ik voor je doen?
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor LisaK, 29 September 2017

Beste Leo,

Bedankt voor uw reactie!
Ik stuur u even een privé-bericht.

Groeten,
Lisa
LisaK

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Liamara, 09 Oktober 2017

Als je nog hulp nodig hebt sta ik er ook wel voor open. Ik ben al zins +- mijn 18e mantelzorger voor mijn vader (dus ongeveer 10 jaar nu) en zins een paar maanden heeft hij de diagnose Alzheimer gekregen. Als ik je kan helpen doe ik dat graag.
Liamara

Geboortejaar:
1989
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie