logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Gezocht: mantelzorgers en naasten van mensen met dementie

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Gezocht: mantelzorgers en naasten van mensen met dementie

Berichtdoor NoorSmit, 17 Mei 2020

Goedemiddag,
ik ben Noor, 28 jaar en ik studeer ‘Design for Interaction/Medisign’ aan de TU Delft. Dit betekent dat ik mij verdiep in het ontwerpen voor medische en zorgtoepassingen. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht, wat gaat over het personaliseren van multisensorische interventies in de zorg voor mensen met dementie in het verpleeghuis.

Hiervoor ben ik op zoek naar mantelzorgers of naasten van mensen met dementie die in een verpleeghuis wonen (of hebben gewoond). Ik zou namelijk graag met deze mensen in gesprek gaan over hoe zorg en hulpmiddelen gepersonaliseerd kunnen worden, om de beste zorg voor de persoon met dementie te kunnen geven. Op die manier wil ik, naast de algemene informatie die te vinden is in literatuur en op het web, ook inzicht krijgen in uw persoonlijke ervaringen en bedenkingen.

Als u mij hierbij zou kunnen helpen dan hoor ik dat graag! Dit kan door een mail te sturen naar l.e.smit@student.tudelft.nl of een sms of whatsappje te sturen naar +31 634327138. We kunnen dan samen uitwerken hoe lang dit gesprek mag zijn en wanneer u het beste zou uitkomen. Mocht u meer informatie willen of nog vragen hebben, dan mag u natuurlijk ook altijd contact opnemen via de aangegeven contactinformatie.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om een interview of gesprek te houden, maar toch uw ervaringen willen delen. Dan zou ik u willen vragen of u een korte enquete (7 minuten) https://nl.surveymonkey.com/r/B6N6TVQ kan invullen. Deze enquete is volledig geanonimiseerd en de resultaten zullen niet openbaar worden gemaakt.

Ik wil u bij voorbaat al heel erg bedanken voor uw tijd en inzet! Uw input zal me erg helpen.

Met vriendelijke groet,
Noor Smit
NoorSmit

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Ellis, 18 Mei 2020

Beste Noor,
Wat een mooi initiatief!
Ik kan me voorstellen dat betere en gepersonaliseerde hulpmiddelen voor veel mensen een uitkomst zullen zijn.

Veel succes!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger