logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Interview of enquête (anoniem) voor mantelzorgers

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Interview of enquête (anoniem) voor mantelzorgers

Berichtdoor Steffen Clerc, 16 November 2020

Mijn naam is Steffen Clerc, student Communicatie & Multimedia design aan het NHLStenden. Op deze opleiding wordt iedere periode aan een project vanuit de praktijk gewerkt, met echte opdrachtgevers.

In de komende periode werk ik samen met vier medestudenten aan het ontwikkelen van een serious game. Een serious game is een spel met een leerdoel, bijvoorbeeld middels het delen van kennis. In het spel wat wij ontwikkelen willen wij mensen die (binnenkort) te maken krijgen met een demente naaste leren en/of laten ervaren wat dementie is.

Om empathie te creëren komen wij graag in contact met professionals of mantelzorgers van een demente naaste. Een medestudent, Wander Wartena, en ik hebben twee korte (online) interviews voorbereid. Hierin stellen wij vragen over wat dementie precies is en wat er leeft bij mantelzorgers.

Wanneer u behoefte heeft om het interview anoniem af te leggen, dan kan dat. Ook bieden wij de gelegenheid om de vragen via mailcontact te beantwoorden.

Ik hoor het graag van u in een privé bericht.

Bij voorbaat dank,

Steffen Clerc
Laatst gewijzigd door Steffen Clerc op 20 November 2020, 2 keer totaal gewijzigd.
Steffen Clerc

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Ellis, 20 November 2020

Hoi Steffen,
Goed dat je een oproep doet. Wat leuk dat jullie een spel willen gaan ontwikkelen!
Ik denk dat het erg goed en leerzaam is om te ervaren wat dementie precies is en hoe het zich kan uiten.

Niet alleen voor naasten van mensen met dementie, maar bijvoorbeeld ook voor jongere mensen die door de erfelijkheidsfactor eigenlijk zeker weten dat zij later dementie krijgen.

Ik denk dat het een hele waardevolle toevoeging gaat zijn. Veel succes met jullie onderzoek!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Steffen Clerc, 20 November 2020

Ik ben tot nu toe helaas nog niet in gelegenheid geweest om een (online) interview te houden. Voor het gemak heb ik een enquête aangemaakt die anoniem ingevuld kan worden. Uw tijd wordt erg op prijs gesteld.

Een link naar de enquête: https://forms.gle/C5XLPSM4wAGsP3Uy5
Steffen Clerc

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Herfst, 20 November 2020

Hallo Steffen,

Heb de enquête ingevuld, er is zoveel te melden over deze ziekte en de gevolgen voor de omgeving, ik hoop dat je onderzoek succesvol is en dat je genoeg informatie krijgt.
Ben erg benieuwd wat jullie gaan ontwikkelen!
Krijgen we dat te horen?
Succes,
groeten Foke
Herfst

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie