logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Onderzoek werk en mantelzorg

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Onderzoek werk en mantelzorg

Berichtdoor Amkevanmeel, 18 Augustus 2020

Hallo allemaal,

Voor mijn afstudeerscriptie voor de Master Health, Wellbeing and Society aan Tilburg University ben ik opzoek naar werkende mantelzorgers die zorgen voor iemand van 65 jaar of ouder. Denk hierbij aan het helpen in huis, met de boodschappen en/of verzorgende taken.

In Nederland wordt er door werkende mantelzorgers relatief weinig gebruik gemaakt van mantelzorg ondersteuning ondanks dat deze groep mantelzorgers vaker overbelast is. Met het oog op de vergrijzing gaan naar verwachting steeds meer mensen werk en mantelzorg combineren en is het belangrijk dat deze combinatie van taken niet ten kosten gaat van de mantelzorger zelf. Mantelzorgondersteuning kan hierbij een rol spelen. In mijn afstudeerscriptie wil ik daarom meer te weten komen over de belemmerende en bevorderende factoren waar werkende mantelzorgers tegen aan lopen om gebruik te maken van formele mantelzorgondersteuning.

Dus bent u of kent u iemand die minstens 4 uur per week mantelzorg verleent aan iemand van 65 jaar of ouder en daarnaast ook nog minstens 12 uur werkt en graag zijn of haar verhaal wil vertellen? Dan hoor ik dat graag!

Ik ben tot eind September 2020 bezig met het uitvoeren van de interviews dus u heeft tot eind September om mee te doen aan het onderzoek.

Mocht u mee willen doen aan mijn onderzoek of vragen hebben dan kunt u mij bereiken via dit mail adres: a.p.w.vanmeel@tilburguniversity.edu

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Amke van Meel
Amkevanmeel

Geboortejaar:
1997
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Ellis, 29 Augustus 2020

Goedemorgen Amke,
Wat goed dat je daar onderzoek naar doet.

Veel succes!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger