logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

OPROEP: Mantelzorgers Den Haag gezocht!

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

OPROEP: Mantelzorgers Den Haag gezocht!

Berichtdoor mflvanhoudt, 13 Januari 2020

Woont u in omgeving Den Haag? En lijkt het u zinvol om deelnemer te zijn in een kwalitatief onderzoek naar de behoefte aan respijtzorg? Reageer dan nu!

Voor mijn stage bij Stichting Transmurale Zorg Den Haag e.o. doe ik onderzoek naar de aansluiting van het aanbod aan respijtzorg op de behoefte daaraan, van personen met dementie en diens mantelzorgers.

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar mantelzorgers van mensen met dementie die nog thuiswonen, in de regio Haaglanden.
(gemeenten Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Wassenaar)
Mantelzorgers die in het recente verleden (niet langer dan 5 jaar geleden) mantelzorg hebben verleend aan iemand met dementie die nog thuiswoont, zijn ook van harte welkom om deel te nemen aan het onderzoek.

Het onderzoek bestaat uit een focusgroep van circa 10 deelnemers waarbij verschillende stellingen besproken worden in een discussie met de deelnemers, om zo helder te krijgen waar de behoefte van mantelzorgers ligt aan respijtvoorzieningen.

Naast de focusgroep, zou ik ook graag interviews willen afnemen bij personen met dementie die thuiswonen en diens mantelzorgers. Ik kan mij voorstellen dat het niet in elke situatie wenselijk is om iemand met dementie te interviewen. Een interview met enkel de mantelzorger volstaat dan ook.

Mocht u interesse hebben om deel te nemen aan dit onderzoek, voor de focusgroep of de interviews, dan kunt u mij een persoonlijk bericht sturen of een e-mail sturen naar maartje.van.houdt@transmuralezorg.nl

Bedankt voor uw tijd en aandacht voor het lezen van mijn oproep.
mflvanhoudt

Geboortejaar:
1991
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger