logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Profiel werkstuk onderzoek onrust bij dementie

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Profiel werkstuk onderzoek onrust bij dementie

Berichtdoor Beate Bergman, 18 Oktober 2017

Hallo lezers van forum Alzheimer Nederland.

Mijn onderzoekspartner en ik doen ons profiel werkstuk over onrust bij dementie. Een profiel onderzoek is een soort groot onderzoek dat je doet als deel van het VWO 5 en 6 programma. Deel van dit onderzoek is een enquête voor familieleden en/of kennissen van dementie patiënten.
U kunt de enquête tot en met maandag 23 oktober invullen, het zou ons heel erg helpen. Heel erg bedankt alvast!

link naar de enquête: https://goo.gl/forms/MxZNDpWDTyl69EDI2
Dankuwel voor de moeite,

Beate
Beate Bergman

Geboortejaar:
2000
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 19 Oktober 2017

Beate,

Beetje vreemde enquete: kan me voorstellen dat je voor een onderzoek vragen stelt, maar dit lijkt wel op een verkapte reclame voor een product. Wij maken hier geen reclame op het forum voor producten.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Beate Bergman, 20 Oktober 2017

Beste onderzoeker30 (vrijwilliger),

In het bericht is duidelijk te lezen dat het voor het profielwerkstuk is. Een onderdeel van het VWO curriculum, leerlingen op het VWO zijn kinderen en zullen zeker geen commercieel belang hebben bij het onderzoek. Deze enquête is dus geen reclame.
Daarbij heb ik van tevoren netjes Alzheimer Nederland gemaild om te vragen of ik dit onderwerp mag plaatsen.
Beate Bergman

Geboortejaar:
2000
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 14 November 2017

Dag Beate,

Je hebt zeker de juiste weg bewandeld om je profielstuk te plaatsen.
Je moet begrijpen dat we hier op het forum allerlei sluipreclame voorbij zien komen.
Mijn reactie was vooral gericht tegen het vrij snel vermelden van een product binnen je enquete met plaasting van een link.
Dit deel heb ik niet begrepen.
Onrust bij dementie is een groot probleem, en bestaat in vele vormen, van bewegingsdrang tot agressief gedrag en schreeuwen.
Hiervoor zijn eigenlijk geen hulpmiddelen maar probeert men met een juist benaderingsplan (naast medicatie) te matigen of te voorkomen.

Veel succes met jullie werkstuk,
onderzoeker30.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw