logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Specifiek probleem bij PCA

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Specifiek probleem bij PCA

Berichtdoor Justin99, 01 Oktober 2020

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Justin de Witt, 21 jaar en ik ben tweedejaars student Biomedische Technologie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Momenteel zijn mijn groepsgenoten en ik bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van een product waardoor het voor ouderen/gehandicapten mogelijk wordt om langer thuis te kunnen blijven wonen. Ons ontwerp neigt nu naar een band voor de bovenarm die een tril- en geluidssignaal afgeeft wanneer de gebruiker te dicht bij een bepaald object komt. Om meer inzicht te verkrijgen in de doelgroepen heb ik een vraag voor mensen die iemand met PCA in hun omgeving hebben. Mijn vraag is namelijk of mensen met PCA volgens jullie baat zouden hebben bij ons ontwerp. Aangezien deze mensen vaak moeite hebben met het inschatten van afstanden, gebeurt het vaak dat deze mensen (letterlijk) ergens tegenaan lopen? Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

Vriendelijke groet,

Justin
Justin99

Geboortejaar:
1999
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Ellis, 02 Oktober 2020

Hoi Justin,
Wat mooi om te lezen dat jullie bezig zijn met de ontwikkeling van een product waardoor mensen met dementie langer thuis kunnen blijven wonen!

Ik heb jouw oproep even verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

Ik hoop dat je veel input krijgt!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger