logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Alzheimer Café Amstelveen en tips Corona

Wat kun je doen? Deel tips en ervaringen en stel vragen aan anderen.

Re: Alzheimer Café Amstelveen en tips Corona

Berichtdoor Waal, 28 Mei 2020

Heeft u al ervaringen met de versoepeling van de bezoekregeling in verpleeghuizen? Hoe is dat verlopen?
Waal

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Mari49, 28 Mei 2020

Harry begrijpt de 1,5 meter niet. Het gaat zijn voorstellingsvermogen te boven. Als we wandelen zorg ik dat hij afstand houdt. En geef als dat niet helemaal lukt aan medewandelaars uitleg. Ik moet eerlijk zeggen iedereen denkt mee. We wandelen dagelijks, met een stok, ik voorop en Harry achter mij. Zodoende vallen we op. Verder doen we gezamenlijk geen boodschappen meer. Komen dus behalve wandelen nergens meer. Voor Harry is de dagbesteding ook gestopt. Daarom daar ook geen problemen. We hebben sinds kort hulp thuis, maar deze hulptroepen hoeven niet op 1,5 meter te blijven. De wijkverpleging komt ook 2x per dag langs Maar ook die komen binnen de 1,5 meter. Wel jammer dat de dagbesteding vanwege de 1,5 meter regeling en de regels van de RVIM deze week is gestopt.
Mari49

Geboortejaar:
1949
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Waal, 28 Mei 2020

Dank je wel Mari dat je dit met ons wilt delen. Begrijpelijk dat het vooral voor Harry heel moeilijk is om afstand te bewaren. Fijn dat jullie wel dagelijks kunnen wandelen en mensen meedenken met jullie. Vanavond zit ons AC team weer klaar om 19.30 uur. Heb je nog vragen dan horen we dat graag, Gr. Jacqueline, coördinator Alzheimer Café
Waal

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Jeantien B., 28 Mei 2020

Mari heeft een behoorlijk punt: haar partner met dementie snapt de 1,5 meter- regel onvoldoende. Wat betekent dat voor u en uw partner met dementie? Kunt u wel gebruik maken van de versoepeling van de regels? Kunt u bijvoorbeeld vrienden/familie uitnodigen? Of er op uit gaan?
Jeantien B.

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Margaret, 04 Juni 2020

Hoe gaat het nu, Mari? Wat mij opvalt aan je verhaal is dat de dagbesteding geheel gestopt is. Inmiddels zou de dagbesteding wel weer opgestart moeten zijn, eventueel in aangepaste vorm. Wellicht kun je contact met hen opnemen of ze inmiddels alternatieven bieden?
Margaret

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Mari49, 04 Juni 2020

De dagbesteding is officieel gestopt omdat de begeleiding niet binnen de 1,5 meter mag komen. En omdat dat in de zorg voor hem niet mogelijk is deze afstand te houden. Maar we hebben nu een aantal uren in de week hulp thuis van HomeInstead. Dat is heel prettig. Dan kan ik eens een paar uur op stap.
Mari49

Geboortejaar:
1949
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 05 Juni 2020

Wat fijn om te lezen dat je nu een aantal uur per week hulp hebt van HomeInstead, Mari.
Op deze manier kun je toch af en toe een beetje tijd voor jezelf nemen.

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Jeantien B., 07 Juni 2020

Beste mensen, in Amstelveen zijn nep-thuiszorgmedewerksters actief.... Ze komen de huizen in van ouderen om de 'woning te controleren i.v.m. corona'. Als ze eenmaal binnen zijn stelen ze spullen van waarde. Wees gewaarschuwd!!!! Laat niemand zonder afspraak uw woning binnenkomen!
Zie hier voor het volledige artikel: https://www.amstelveenz.nl/nieuws/nep-t ... smoes.html
Jeantien B.

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Ellis, 08 Juni 2020

Hoi Jeantien,
Wat vervelend om te lezen dat er oplichters actief zijn. Goed dat je het even meldt.
Ik hoop dat jullie geen slachtoffer zijn geworden!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Waal, 25 Juni 2020

Vanavond zitten we weer klaar op dit forum. Even een paar vragen van onze kant;
Hoe gaat het met u en uw naaste? Wat betekenen alle versoepelingen van de regels omtrent Corona voor u? Bent u van plan meer naar buiten te gaan? Meer bezoek van familie en vrienden thuis te krijgen? Loopt u nog tegen bepaalde zaken aan?
Wij horen (lezen) het graag en kunnen reageren.
Gr. Jacqueline, coördinator AC
Waal

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: