logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Ik kan/mag niet op bezoek. Hoe houd ik contact?

Wat kun je doen? Deel tips en ervaringen en stel vragen aan anderen.

Re: Ik kan/mag niet op bezoek. Hoe houd ik contact?

Berichtdoor Josina, 06 April 2020

Mijn(bonus)vader wandelt nog heel graag in de besloten tuin van het verpleeghuis. Afdelingen mogen om en om naar buiten.
Buiten hebben we nu een spandoek opgehangen met de tekst Houd de moed er in en de namen van de kinderen en kleinkinderen er op.
Gelukkig kunnen we elke dag beeldbellen en elkaar zo even zien: de verzorging doet hier erg zijn best voor. Verder doe ik elke dag een kaart op de post.
Ik zou graag nog meer creatieve of ludieke ideeën horen. Sterkte voor ieder die hiermee worstelt.....
Josina

Geboortejaar:
1957
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Overige familie/vriend(in) heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 08 April 2020

Wat mooi, Josina! Kijk ook eens op www.wevergetenjullieniet.nl voor nog meer mooie ideeën. :yellow_heart:
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor wia, 08 April 2020

Even wat met jullie delen.
Vandaag weer even was ruilen. Moest nog even bellen voor de vuile was.
Kwamen 2 verzorgenden naar beneden en hadden mijn lief id rolstoel mee genomen.
Zwaaien en met telefoons praten met elkaar.
Zo lief dat ze ondanks de drukte daar even tijd voor namen.
Gouden randje aan deze dag.
Gun ik jullie ook.
Gr Wia
wia

Geboortejaar:
1944
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Mi, 13 April 2020

Beste lotgenoten,
Mijn moeder is, nu een week geleden, opgenomen in het verpleeghuis. Een hele zware beslissing in deze tijd, maar het ging echt niet meer thuis samen met mijn (betere, maar ook dementerende) vader, ze ging steeds vaker dwalen (ook s nachts), werd steeds magerder.
Mams zit elke dag te wachten tot ze opgehaald wordt door haar man, maar gelukkig wordt ze in ieder geval goed verzorgd en heeft ze mensen om zich heen. Grootste zorg is nu mijn vader, hij is enorm in de war, mist zijn ‘meissie’ en vergeet elke dag waar ze is en weet ook niet meer goed wat er allemaal mis ging toen zij nog wel thuis was. Dat maakt het voor ons nog zwaarder (hebben we hier echt wel goed aan gedaan?) en het is hartverscheurend dat die twee elkaar moeten missen. Bellen is niet echt een oplossing, ze willen elkaar zien en vasthouden. Volgende week hopen we een keer te beeldbellen en dan ook mijn vader erbij te betrekken. Lastig maakt het dat dat nooit zal werken zonder mijn zus of mij erbij.
Ik begrijp de maatregelen, maar hoe lang willen we de mensen die in het laatste stukje van hun leven zitten de dingen ontzeggen die hen juist vreugde brengen?
Wie heeft er advies voor ons hoe wij kunnen bewerkstelligen dat mijn vader gaat onthouden dat zijn vrouw op een fijne plek is waar er goed voor haar wordt gezegd en dat hij door de Corona niet bij haar op bezoek mag?

Voor iedereen sterkte in deze moeilijke tijd!
Mi

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Janneke85, 15 April 2020

Wat een moeilijke stap, Mi en helemaal in deze periode waarin jullie niet bij je moeder op bezoek kunnen. Een aantal verpleeghuizen organiseren wel raamvisites, een bezoekje vanuit een hoogwerker etc. Vasthouden is er dan natuurlijk niet bij, maar je vader kan dan wel zien hoe je moeder er nu bijzit en dat er goed voor haar wordt gezorgd. Misschien kun je met het personeel overleggen of zoiets mogelijk is? Of misschien kunnen ze af en toe een foto van haar sturen?

Veel sterkte gewenst.
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Herfst, 15 April 2020

Hallo Mi,
Oh, vreselijk allemaal!! Is er in dat verpleeghuis geen mogelijkheid voor 'samen wonen'? Als je vader ook al slecht is, zou het fijn zijn als ze een 2-persoons appartement zouden kunnen bewonen. In mijn woonplaats zijn de laatste 2 jaren kleinschalige wooncomplexen gebouwd waar echtparen kunnen wonen, ook met alle zorg die een verpleeghuis biedt.
Misschien iets om naar te informeren?
Sterkte!
Foke
Herfst

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor wia, 19 April 2020

Dag allemaal

Na mn gouden momentje van vorige week, nu in een diep dal gekomen.
Deze week had mijn lief toch weer koorts en nieuwe test. Vanmorgen uitslag: nu wel corona.
Gisteren ivm lage saturatie aan de zuurstof. Hoorde ik s av om 10 u dat ik belde hoe het ging.
Fout die eigenlijk niet gemaakt mag worden.
De verzorging heeft het erg druk, maar toch......
Voel me lam geslagen, kan niets doen en wil zo graag bij hem zijn.

Zeg al een poos dat we hem aan het verliezen zijn maar op deze manier is wel onnoemelijk zwaar.
Ik wens iedereen sterkte
Om met mijn schoonzus te spreken:
We gaan dapper verder
Lieve groetjes Wia
wia

Geboortejaar:
1944
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Herfst, 19 April 2020

Heel veel sterkte Wia, een naar bericht!
Ik zit te wachten op bericht over de uitslag, ineens een uitbraak van corona in het verpleeghuis.
Ja, is een machteloos gevoel, juist nu wil je graag bij elkaar zijn.
Houd moed, we moeten het overgeven...
Lieve gr Foke
Herfst

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Margaret, 19 April 2020

Hoe gaat het nu met jullie naasten in het verpleeghuis? Wordt er ondertussen iets geregeld zodat er toch een vorm van contact is? En hebben de verzorgenden tijd om jullie op de hoogte te houden? Het lijkt me echt vreselijk om helemaal geen contact te hebben. Dan kruipen de dagen voorbij...
Margaret

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor wia, 20 April 2020

Dag Margret

Met mijn man gaat het steeds meer achteruit.
Denk dat we nu in d laatste fase zijn aangekomen.

Er wordt nu over en bezoek regeling gepraat.
Het is heel zwaar.
De verzorgenden zijn lief en meelevend.
Maar heel druk.
Het niet bij hem kunnen zijn en met elkaar voor hem te kunnen zorgen is heel erg verdrietig.
Groet Wia
Dank voor je meeleven/ denken dat doet goed
wia

Geboortejaar:
1944
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: