logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Moet ik mijn naaste vertellen wat er aan de hand is?

Wat kun je doen? Deel tips en ervaringen en stel vragen aan anderen.

Moet ik mijn naaste vertellen wat er aan de hand is?

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 17 Maart 2020

Beste allen,

Veel mensen met dementie zullen net als iedereen het nieuws volgen. Ook zij kunnen angstig of onrustig worden van de berichten. Een extra risico is dat een onrustig gevoel blijft hangen, maar dat je naaste vergeet waarom hij of zij zich zo voelt. Mensen met meer gevorderde dementie kijken misschien geen nieuws meer, maar ze nemen gevoelens van onrust wel over van anderen.

Advies:
• Sluit aan bij hoe je naaste altijd al met problemen is omgegaan. Geef goede en begrijpelijke informatie over wat er aan de hand is.
• Zorg ervoor dat het gewone leven zoveel mogelijk blijft doorgaan. Zorg voor voldoende ontspanning, beweging en frisse lucht (indien mogelijk).
• Probeer je eigen zorgen niet teveel te uiten bij je naaste. Lees ook: Kijk voor meer informatie op: https://dementie.nl/nieuws/omgaan-met-m ... nauitbraak

Wat heb jij aan je naaste verteld? Laat het hieronder weten, zo breng je anderen misschien wel op ideeën.

Groeten Rob

PS: alle topics op het forum over het coronavirus en dementie volgen? kijk dan hier: dementie-en-het-coronavirus-f20356/
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor wia, 20 Maart 2020

Beste Rob en allemaal
Juist mijn grootste zorg: ontspanning en frisse lucht.
Wij gingen bijna dagelijks , met rolstoel rondje om.
Ook ondersteuning bij ontspanning en hulp in de huiskamer
Valt nu allemaal weg.
Alles komt nu op verpleging en huiskamer medewerkers neer.
Ook weer moeilijk om los te laten.
Onrust is altijd voelbaar.
Groet Wia
wia

Geboortejaar:
1944
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken