logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Mondkapje

Plaats hier je gedichten

Re: onbegrip ! zo maar een ervaring delen

Berichtdoor jacobuskeer, 28 September 2020

Beste mensen hebben jullie dat ook ? ONBEGRIP ik ben drager van hoortoestellen zeg maar gerust slecht horend ,DOOF.
wat tot gevolg kan hebben dat ik zaken niet hoor als men niet naar me kijkt ,maar het ergste is als ik mijn vrouw antwoord geef of iets uitleg en meestal dat dan drie keer of meer met als gevolg dat ik dan duidelijk de derde keer harder ga praten ,dan komt de tegen reactie van mijn vrouw waarom snauw tegen waarom ben je boos op me? dan moet ik zeggen nee schat ik ben niet boos al vraag je het tien keer ik probeer het je duidelijk te zeggen hopend dat je het/me begrijpt ,dat is erg om te horen want wat ik wil bereiken schiet dan zn doel voorbij ,als excuus heb ik dat ik aan m'n keel geopereerd ben en met behulp van logopedie opnieuw heb leren praten met het advies niet te stil praten zeker niet fluisteren want dat is helemaal funest .dit is een heel vervelende ervaring waar we beiden niet gelukkig van worden .jacobuskeer
jacobuskeer

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor jacobuskeer, 29 September 2020

wat me vandaag overkomen is geeft wel aan dat mijn schat weer wat verder weg is gegleden althans zo ervaar ik het.
mijn vrouw sprak me er op aan dat ik haar gezegd zou hebben dat ze een slechte geur had en dat gezegd zou hebben ga je eens wassen je stinkt ,ik heb het met verbazing aangehoord ,gevraagd hoe kom je daar bij ja dat heb jij me gezegd ik antwoord schat daar is niks van waar je ruik lekker dus het is goed ja maar jij heb dat gezegd, het is weer een ervaring waar je tegen aan loopt ik heb het maar laten rusten er niet verder op door gegaan maar dit zijn de dingen die in haar hoofd als waar voor haar gelden .in tegen stelling weet ik dat ze zeer proper op haar zelf is en ik eerder als compliment wel zeg je haar zit leuk en je geur is heel fijn .het deed me gelijk denken aan de tijd dat mijn moeder dement was en stellig beweerde dat mijn broers al haar geld hadden mee genomen en tegen mijn zus vertelde ze dat ze mij honderd gulden had gegeven en die kwam daar verhaal op halen hoe ik dat kon doen van mama dat geld mee te nemen .het word er niet leuker op is de wetenschap uit ervaring maar ze zeggen het zo verstandig er schuld een gevaar van onbegrip in wat er toe bijdraagt dat het zwaarder word ,hartelijke groeten blijf gezond jacobuskeer
jacobuskeer

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie