logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Carpe Diem

Deel hier je verhalen en vragen

Re: Carpe Diem

Berichtdoor ceciel, 19 Augustus 2014

Nonja ik ga eens even op jouw site zien.
Ik denk ook dat mijn hoofd vol is met de problemen rond Joop.
Vanmorgen hebben we gehoord dat hij weer in zijn rug zal worden gespoten om te zien of dat tegen de pijn helpt.
Soms denk ik er ook wel eens aan dat iemand misbruik kan maken met wat ik schrijf, aan de andere kant we doen het toch voor ons zelf en om een ander te helpen.
Cilia
ceciel

Berichtdoor ceciel, 19 Augustus 2014

nonja ik kan je site niet vinden
Cilia
ceciel

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 19 Augustus 2014

Beste Nonja,

Wij hebben bewust gekozen de verhalen niet achter een inlog te zetten. Dit omdat we het belangrijk vinden dat iedereen de tips en ervaringen moet kunnen lezen.
Om die reden vind ik het wel van belang dat mensen een gebruikersnaam kiezen die ze een bepaalde vorm van privacy/anonimiteit geeft.
Als mensen hier -per ongeluk-een eigen naam gebruiken, zal ik ze hier ook op wijzen. Ik raad ook altijd aan geen herkenbare plaatsnamen te gebruiken.
Uiteraard snap ik dat dit voor sommige mensen belemmerend werkt, terwijl het voor andere mensen dus weer heel prettig is dat ze gemakkelijk tips en ervaringen kunnen lezen.

Vriendelijke groeten
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor lekeem@zeelandnet.nl, 01 December 2015

Ik ben er weer hahaha.

Ruim 1 jaar hier niet geweest....

Toch wel een teken dat ik steeds vergeetachtiger word.

Het goede nieuws is dat ik nog leef!!

Jammer dat je hier geen smiley's kan plaatsen.

Ik was vanmorgen wat aan het opruimen bij mijn bladwijzers en kwam er zo achter dat ik hier ook een account heb.

Okee, even een update over mijn gezondheid:

Heb weer de nodige tia's gehad dit jaar wat in mijn slaap gebeurd, mijn dochter merkt het als zij mij 's morgens opbelt en dat ik dan met dubbele tong praat als of ik dronken ben.

Ik weet dan dat ik een tia heb gehad op mijn spraak gedeelte.... neem dan een extra plavix in zodat mijn bloed wat dunner wordt.

Ook heb ik tia's gehad op mijn ziens gedeelte in de hersenen wat zich uitte dat ik 's morgens wakker werd en alles wazig zag, kan dan niet mijn ochtend krant lezen en ook niet computeren en gelijk het ziekenhuis gebeld afdeling neurologie en zij wilden mij opnemen, maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan een ziekenhuis.... dus dan neem ik gewoon een extra bloedverdunner....

Rond een uur of 4 zie ik alles weer normaal, is het helemaal bijgetrokken.

Wat heb ik het afgelopen zoals gedaan?

Behalve mijn website bij houden, wandel ik nog steeds iedere dag 4 x met mijn hondje en ben ik mijn huis aan het opruimen, alle overbodige spullen weg gedaan en heb ik op een usbstick mijn hele uitvaartdienst neergezet met aanwijzingen voor mijn kinderen zodat ze niet alles hoeven te regelen. Ik heb een mooi kistje waar al mijn verzekerings papieren in liggen en het adresboek.

Ik heb zelfs een uitvaart bedrijf gebeld en zij is een uurtje geweest en hebben we alles doorgenomen. Dus ook dat is geregeld en ik vroeg haar of ze het niet gek vond dat ik haar wilde spreken terwijl ik nog leef, maar nee, integendeel.... ze vond het juist heel goed van mij dat ik het had gedaan.

Toen ik het aan mijn dochter vertelde vond ze dat prachtig, want het haalt natuurlijk een hoop stress weg voor hun.

Mijn 2 katten waren ondertussen overleden en 3 maanden geleden weer een kitten aangeschaft. Als mij echter iets gebeurd heb ik ook dat geregeld en gaat hondje naar mijn vriendin en de kat naar mijn pleegzoon.

En Cilia, had je nog gegoogeld op time for Change?

Hoe is het nu met jouw situatie? Ik ga vanavond maar eerst alles bijlezen....

Groetjes allemaal en slaap lekker voor straks.

http://www.timefc.net/

En dan ga je naar het forum en kan je wat rondkijken, jammer genoeg kan je alleen niet alle prikborden bekijken, want je moet lid zijn om bepaalde topics te kunnen bekijken.

Okee, ga nu naar Bridget Jones kijken op net 5.
lekeem@zeelandnet.nl

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor loek, 02 December 2015

Dag Nonja,
Ik lees net je stukje en je positiviteit spat er vanaf , Wat ben jij goed bezig zeg !
Carpe Diem staat er boven, en dat breng jij duidelijk in de praktijk. Petje af...
Ik kan me heel goed voorstellen dat het een fijn gevoel geeft om alles zelf geregeld te hebben, precies zoals je het
zelf wilt. Ik kan alleen maar zeggen Nonja...gewoon doorgaan, en blijven genieten van alles wat mogelijk is.
Blijven leven, blijven genieten, blijven lachen...
Groet,
Loek.
loek

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor ceciel, 02 December 2015

Nonja
fijn om wat van je te lezen.
Ook ik ben niet veel op de site geweest,
Ik heb al verscheidene keren in het ziekenhuis gelegen met mijn hart. Ik heb nu een reveal en moet op een knop drukken als mijn hart weer van slag is. We zien verder wel
Voor de longen ga ik op revalidatie naar het ziekenhuis. Daar hoor ik volgende week meer van.
Joop gaat langzaam achteruit, maar ja dat weten we nu eenmaal hé.
Hij is nu druk bezig om het voedsel voor de beestjes op te hangen.

Ik vind het knap van je dat je alles al zo goed geregeld hebt.
Wij zijn wel bij de notaris geweest om onze zoon een volmacht te geven voor het geval dat wij zelf niet meer kunnen beslissen. Onze andere kinderen zijn het daar helemaal mee eens.

Ik ben begonnen met een familie schilderij te borduren, een 3 jarenplan en het wordt wel erg mooi maar ook groot. Zo heb ik ´savonds wat te doen.

Tot mails Cilia
ceciel

Berichtdoor lekeem@zeelandnet.nl, 02 December 2015

Doe ik ook Loek,

Kijk, je kan wel gaan klagen en zo, maar daar hebben we helemaal niets aan.

Gisteren heb ik een grote wajang bami saus gemaakt en heb ik vanmorgen een goede vriend die uitbehandeld is aan kanker uitgenodigd om samen met mij bami te eten.

2 alleenstaande buurmannen komen ook een bordje halen, iedereen weer blij.
lekeem@zeelandnet.nl

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor lekeem@zeelandnet.nl, 02 December 2015

Lieve Cilia,

In 2005 heb ik 4 hartinfarcten gehad en in 2006 een open hart operatie. In 2007 maakte ik door een artikel in de krant kennis met de Bruno Groening Vrienden Club.

Er is toen een wereld voor mij open gegaan en wat het is kun je zo bij de link die ik zal plaatsen lezen.

Heb geen hart infarcten meer gehad, wel de 2 hersen infarcten en de tia's....

Wel goed om te lezen dat Joop op zijn eigen manier bezig is zichzelf te vermaken.

Wens jou veel sterkte toe Celia bij je gezondheid en dat het maar snel beter mag gaan.

http://www.bruno-groening.org/nederlands/

Eén keer in de 3 weken komen we bij elkaar. Voor mij helpt het prima.
lekeem@zeelandnet.nl

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor ceciel, 17 December 2015

Joop kwam altijd bij de GGZ en op advies van die arts zijn we naar de geriater in het ziekenhuis gegaan. Het motief was de rugpijn van Joop en de medicijnen, reminiel.
Joop had steeds een andere arts, de geriater was ziek, kreeg een andere baan en de laatste vond dat Joop weer naar de GGZ ouderenzorg terug moest omdat hij daar ook begonnen was.
We zijn daar vorige week geweest die mijnheer heeft met Joop gepraat en gevraagd. Ik heb me gewoon stil gehouden want dan kon die mijnheer zelf bepalen hoe en wat. Mij heeft hij niets gevraagd. Ik had het gevoel ook hoor dat die man, ik weet niet of hij arts of psychiater is, dat wilde
Na het gesprek, kom over 1 jaar maar weer terug. Hij was erg afstandelijk maar wel vriendelijk. Joop vond het maar niets.
Ik weet nu nog niet wat ik er mee aanmoet.
Vanmiddag kregen we een kopie van brief die de geriater aan de ggz en de huisarts heeft gestuurd waar alles verkeerd in staat. Ze noemt de psychiater mw. van de Ven ( dat is onze casemanager) en ze is verpleegkundige en verteld dat het op ons verzoek is. Wat moet je daar nu mee.
Ik heb gebeld maar de arts neemt nooit een telefoon aan vertelde de secretaresse.
Ik baal als een stekker en weet het niet meer.
Morgen de huisarts maar bellen en horen wat hij er van zegt.
Wat denken jullie?
Cilia
ceciel

Berichtdoor frans 50, 17 December 2015

dat je goed bezig bent,
bewust of onbewust heb je er over nagedacht, je twijfels hier al eerder op het forum geplaatst.
daar reacties op gekregen. Soms positief, soms meer kritisch maar het heeft je wel aan het denken gezet.

Draai dat boekwerk voor je zelf uit, en leg dat neer bij de betrokken personen.
en vraag desnoods om een leesbevestiging en een reactie.
per mail vraag om ontvangst bevestiging.
is goedkoper dan aangetekend.

het is best veel werk, maar je wil antwoord en verbetering
ceciel ga er voor, succes !!!
dat kunnen ze niet afnemen je strijd om een degelijk antwoord en of uitleg.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie