logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Carpe Diem

Deel hier je verhalen en vragen

Re: Carpe Diem

Berichtdoor lekeem@zeelandnet.nl, 18 December 2015

Jeetje Cilia,

Wat een gedoe zeg. Weet er verder niets op te zeggen, maar wens jou voor de komende tijd heel veel sterkte toe met dit gehannes en ondanks alles hoop ik dat je fijne kerstdagen mag hebben en een goed begin van 2016.

Liefs, Yvonne (mijn echte naam)
lekeem@zeelandnet.nl

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor ceciel, 18 December 2015

Nonja ik heb de mail die ik hier plaatste uitgeprint en naar de huisarts gebracht. Hij is er vrijdags niet maar ik ben benieuw of ik maandag of dinsdag wat hoor.
Gistermorgen belde het zorgcentrum dat er wat met Joop zijn oog was en hij naar de huisarts moet. Ik heb hem opgehaald en naar de spoedeisende hulp gegaan. Het viel allemaal mee, waarschijnlijk een ader gesprongen en een blaasje in het oog. Het was zijn eigen oogarts dus helemaal geen moeilijkheden. Hij vertelde Joop dat het wel tot na de Kerstdagen zou duren voor er verbetering kwam. Vanmorgen is hij gewoon weer opgehaald om naar de zorgboerderij te gaan.
Na de eerste periode bij de zorgboerderij heeft hij het er nu prima naar zijn zin en daar ben ik echt blij om.
Ik heb ook al eens op je site gezien en vind het erg interessant.
Cilia
ceciel

Berichtdoor Yvonne Nonja, 30 April 2016

Goedenmiddag allemaal,

In 2015 het laatste bericht, maar ik wilde gisteren inloggen maar dat lukte niet.

Mijn inlog naam en email adres klopte niet, dus heb mij net maar weer aangemeld met een ander email adres en nieuwe inlog naam gemaakt whahaha.

Hoe gaat het met mij? Eigenlijk wonderwel goed....

Heb weer wat verontrustende tia's gehad op mijjn spraak en zien gedeelte in de hersenen.

Mijn dochter belt mij iedere ochtend als ze weer eens in een file staat op weg naar haar werk en zegt dan: Mam je hebt weer een tia gehad vannacht, je praat als of je stomdronken ben... of ik word wakker en zie alles heel wazig en start de computer op en alle letters zijn wazig en ook mijn ochtend krant lezen gaat niet....

Ik weet ondertussen dat het bijtrekt en neem dan altijd een extra plavix in.

Ben veel op de computer bezig op forums. Plaats er mijn spirituele zaken en heb ook een facebook account geopend op verzoek van mijn dochter, want zij plaats daar veel foto's en filmpjes van de kinderen.

En wat er toen gebeurde was wel grappig, vriendschaps verzoeken stroomden binnen, want ik heb 2 horeca zaken gehad in mijn leven die vrij populair waren in de regio. Een bistro en een homo bar. Veel van mijn vrienden zijn homo's en ze vroegen aan mij waarom ik geen homo bar opende want hier in de regio was er geen. Zelfs uit Bergen op Zoom en Rotterdam kwamen ze...

Leukste tijd uit mijn leven, wat hebben we toen veel gelachen.

Heb als oudere ook heel veel aanloop, soms zitten we met 4 mensen tegelijk in mijn keuken waar gerookt mag worden...

Maar dat komt je niet zomaar toe waaien, ik app regelmatig naar een vriend of vriendin: Zullen we een bakkie doen? Ik ga dan met mijn hondje lopend er naar toe en is het te ver om te lopen, dan bel ik de zorg taxi.

Ik bedoel hier mee: Het komt je niet allemaal toe waaien, je moet er zelf ook iets voor doen.

Voor zover mijn zaterdag preek :) .

Heb een fijn weekend allemaal.
Yvonne Nonja

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor Yvonne Nonja, 30 April 2016

Nonja schreef:
> Jeetje Cilia,
>
> Wat een gedoe zeg. Weet er verder niets op te zeggen, maar wens jou voor de
> komende tijd heel veel sterkte toe met dit gehannes en ondanks alles hoop
> ik dat je fijne kerstdagen mag hebben en een goed begin van 2016.
>
> Liefs, Yvonne (mijn echte naam)

Hoi Cilia,

Hoe gaat het ondertussen met jou? Ben daar wel benieuwd naar.

Lieve groet van mij
Yvonne
Yvonne Nonja

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor nonja1947, 07 Oktober 2016

Al 2 dagen probeer ik in te loggen en kreeg steeds te zien dat ik het maximale pogingen om in te loggen had over geschreden.

Dat het email adres hier al geregistreerd stond etc.etc. Gek werd ik er van en toen heeft de buurman een nieuw email adres voor mij aangemaakt op zeelandnet en ja, ben nu binnen.

Laatste berichtje was voor Cillia, maar ze heeft niet meer terug geantwoord. Jammer dat je hier geen smileys in het bericht kan neer zetten.

Het gaat nog steeds redelijk goed met mij, mag niet klagen...

Ik hoop voor de mensen die voor iemand zorgen dat het niet te zwaar voor hun is.

Op Facebook heb je ook 2 dementie groepen, weten jullie dat?

De dementie kontakt groep en hersenletsel NAH.

Met regelmaat kom ik daar een kijkje nemen.

Voor zover mijn berichtje en ik wens jullie een fijn weekend toe...
nonja1947

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 16 December 2016

Dag Lieve Nonja, Yvonne,

Als ik het zo lees heb je een schat van een dochter die je iedere morgen belt, dan is ze wel echt gek met je!
Het lijkt me niet makkelijk allemaal om te verwerken hoe het gaat.
Jij staat erg positief in het leven en dat werkt goed door op je omgeving, daar krijg je veel steun van.
Dat moet je toch goed doen!
Geniet met je vrienden en familie (de hond en de 2 katten) van de komende feestdagen en laat nog eens van je horen.
Vriendelijke groet,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor nonja1947, 28 December 2016

Ben jij degene die mij vanmorgen gebeld heeft?

Als dat zo is, we hebben best een lang gesprek gehad, weet je wat mijn motivatie is om zo te denken hè?

Iemand van Alzheimer Nederland heeft mij nl. gebeld vanmorgen....

Wens iedereen een goed uiteinde van 2016 en een goed begin van 2017 toe.

Lieve groet,
Yvonne
nonja1947

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 30 December 2016

Dag Nonja,

Nee, ik ben niet degene die je gebeld heeft, misschien heeft Rob van Alzheimer Nederland je gebeld uit belangstelling?
Voor jou en je dochter en alle andere forumgebruikers ook een fijn uiteinde en een goede start in 2017!
Warme groet.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 02 Januari 2017

Beste Nonja,

Dank voor je nieuwjaarswensen. Ik wens je ook het allerbeste toe!
Ik was het niet die je gebeld heeft. Weet je nog de naam van degene die je belde? En met welke reden? Want het is vreemd te horen dat je gebeld bent door Alzheimer Nederland.

Groeten Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor nonja1947, 03 Januari 2017

Dat moet je natuurlijk niet aan iemand vragen die vasculaire dementie heeft Rob.

Het was een medewerkster die mijn voorstellings topic had gelezen op de NAH groep op Facebook. Vond ze heel intrigerend dat ik bijna geen restverschijnselen had na 2 hersen infarcten en de vele tia's die ik heb gehad.

That's all :)
nonja1947

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie