logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Wat te doen nu

Deel hier je verhalen en vragen

Wat te doen nu

Berichtdoor Henri , 15 Januari 2018

Ik ben 42 en heb Alzheimer. Wat nu
Henri

Geboortejaar:
1975
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 16 Januari 2018

Dag Henri,

Dat is schrikken. Belangrijk is dat je goed wordt ondersteund door een casemanager (aan te vragen via jouw huisarts), waar je ook mee kunt praten, want daar zul je nu behoefte aan hebben. Je zult heel veel vragen hebben en misschien ook in contact willen komen met lotgenoten.
Jouw vraag is voorgelegd aan Rob van Alzheimer Nederland, die komt er bij jou op terug. Heel goed dat je contact zoekt Henri, sterkte en hartelijke groet.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 22 Januari 2018

Beste Henri,

Dat is inderdaad een erg jonge leeftijd om dementie te krijgen. Goed dat je hier zoekt naar informatie, en mogelijk ook lotgenoten.
Onderzoeker30 noemt al de tip van de casemanager. Vraag hier zeker naar bij je huisarts.

Heb je ook informatie meegekregen van de arts? Ik kan je aanraden de informatie op www.dementie.nl te lezen. Ook hebben we brochures met informatie die je (gratis) kunt aanvragen: https://www.alzheimer-nederland.nl/informatie-brochure
Waaronder een brochure over dementie op jonge leeftijd.

Daarnaast kun je met vragen ook altijd terecht bij een Alzheimer Café in je regio, of kun je dagelijks tussen 9:00 en 23:00 bellen met de AlzheimerTelefoon (0800-5088).

Hopelijk kom je met deze informatie al wat verder. Ook kun je met je vragen uiteraard op het forum terecht!
Veel succes en sterkte met het verwerken van deze diagnose.

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man