logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Blog Myosotis

Alles wat dementie op jonge leeftijd betreft

Blog Myosotis

Berichtdoor Ellenvandenbraak, 29 November 2014

Hallo iedereen,

Mijn naam is Ellen van den Braak, en ik ben studente Journalistiek op Hogeschool Utrecht. Mijn vader leed aan de ziekte van Parkinson, en kreeg hierbij ook last van dementie. Hieraan is hij op 51-jarige leeftijd overleden, in 2013.
Mijn vader had geen Alzheimer, maar dementie zelf heb ik altijd het meest vreselijke syndroom gevonden van mijn vaders ziekte. Elke vorm van dementie vind ik persoonlijk één van de ergste dingen die een familie kan overkomen. Het laat een immense, onbeschrijfelijke impact achter. Daarom ben ik voor school een blog begonnen over jong dementerenden: ellenvandenbraak.wordpress.com. Via dit blog wil ik ervaringsdeskundigen en anderen aan het woord laten over dementie, om zo een toereikend blog te zijn waar mensen verhalen kunnen herkennen, en er wellicht steun uit kunnen putten.

Groetjes,
Ellen
Laatst gewijzigd door Ellenvandenbraak op 22 Juli 2015, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellenvandenbraak

Geboortejaar:
1993
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 01 December 2014

Beste Ellen,

Heftig dat je vader op zo'n jonge leeftijd is overleden aan deze ziekte. Mooi dat je door erover te schrijven je emoties een plaats geeft. Op dit forum kun je allerlei verhalen van lotgenoten lezen die dementie bij hun naaste meemaken. Ook kunnen mensen op dit forum anoniem (onder zelfgekozen gebruikersnaam) hun ervaringen delen, elkaar tips geven en vragen stellen. Zodoende is dit forum al een publiek platform voor mensen die met dementie te maken hebben.

Succes met je blog en blijf vooral schrijven!

Groeten Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man