logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Hoofdpijn bij Alzheimer

Alles wat dementie op jonge leeftijd betreft

Hoofdpijn bij Alzheimer

Berichtdoor JannyK, 17 Mei 2020

Hallo, ik ben erg benieuwd of er meer mensen bekend zijn met hoofdpijn bij Alzheimer.
Mijn man 57 jaar heeft sinds 2017 de diagnose Alzheimer, hij heeft erg veel last van hoofdpijnen, soms zo erg dat hij zich naar zijn hoofd grijpt....zijn er meer mensen met Alzheimer met deze klachten?
JannyK

Geboortejaar:
1966
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 23 Mei 2020

Goedemorgen Janny,
Wat ontzettend vervelend dat jouw man veel last van hoofdpijn heeft.
Mensen met dementie kunnen inderdaad hoofdpijn hebben. Dit lees je onder andere terug in dit topic: viewtopic.php?t=1198

Het is verstandig om de hoofdpijn in de gaten te houden en zo nodig naar een arts te gaan. Pijn zorgt voor een verminderde kwaliteit van leven en kan het verloop van de ziekte beïnvloeden. Pijnmedicatie kan hierin helpend zijn.

Er zijn verschillende symptomen waaraan je pijn kunt herkennen. Die symptomen en verdere stappen die je kunt nemen, lees je hier: https://dementie.nl/pijn/pijn-herkennen ... -kan-geven

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor &Kaatje&, 24 Mei 2020

Hallo Janny,

Heel herkenbaar. Mijn man is ook 57 en sinds juni vorig de diagnose Ziekte van Alzheimer. Iedere dag vreselijk hoofdpijn. T gaat een beetje aanval gewijs. Verschillende keren bij de huisarts geweest ook om andere oorzaken uit te sluiten. Pijnstilling, slaapmedicatie, halvering bloeddrukverlagers. Niets helpt. Uiteindelijk weer bij Neuroloog terecht gekomen. Maar helaas hij weet ook geen raad. De klachten lijken niet op migraine of clusterhoofdpijn. Hij hoopt dat ze na verloop van tijd vanzelf weer verdwijnen.... Maar idd het drukt zo'n stempel op je dagelijks leven...
&Kaatje&

Geboortejaar:
1967
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor JannyK, 31 Mei 2020

Hallo Kaatje

Klopt, hier is het ook aanval gewijs. En hoe meer indrukken er zijn op een dag des te eerder de pijnen komen. Hij gebruikt op dit moment een aantal medicijnen (Fentanyl, Amitriptyline en Paracetamol) maar hebben niet het idee dat het helpt. Wel zijn wij opnieuw doorverwezen naar de Neuroloog maar ivm met de Corona kan dat nog wel even duren. Ook heeft mijn man het heel vaak over een verdoofd gevoel in het hoofd, heeft jou man dat ook?
Groet Janny
JannyK

Geboortejaar:
1966
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor &Kaatje&, 02 Juni 2020

Nee hij zegt van niet. Alleen pijn. Hij slaapt ook slecht. Slaapt snel in maar slaapt nooit door. Hij wordt telkens wakker. Op aanraden van iemand CBD olie gekocht. Maar dat wil hij helaas niet innemen. Ik dacht ook aan Reiki, acupunctuur oid. Maakt allemaal niet uit als t maar helpt. Helaas staat mijn man daar allemaal niet open voor.
&Kaatje&

Geboortejaar:
1967
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor JannyK, 07 Juni 2020

Hallo Kaatje

Met het slapen ging het bij mijn man net zo. Kon goed inslapen maar doorslapen lukte niet. Heeft hiervoor zolpidem gekregen, maar die neemt hij pas op het moment als hij s’nachts wakker wordt anders heeft het geen nut.
Dit doet hij al een aantal jaar, waarbij ik moet zeggen dat het de laatste tijd beter gaat en heel af en toe nog een tabletje pakt s’nachts.

Hoe gaat het verder met jouw man? Ik merk dat mijn man de laatste tijd erg prikkelbaar/boos is vooral naar mij. Hoe is dat bij jullie?

Groet Janny
JannyK

Geboortejaar:
1966
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 04 Juli 2020

Goedemiddag Janny,
We zijn inmiddels een maandje verder. Hoe gaat het met jouw man?
Heeft hij nog steeds zoveel hoofdpijn?

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor JannyK, 19 Juli 2020

“Ellis”

Ja mijn man heeft nog steeds last van hoofdpijn. We zijn ondertussen bij de neuroloog geweest en hij moet beginnen met het afbouwen van de medicatie, omdat deze ook weer hoofdpijnen kunnen veroorzaken.
Daar zijn we nu druk mee bezig.
JannyK

Geboortejaar:
1966
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 19 Juli 2020

Hoi Janny

Wat verdrietig om te lezen dat jouw man nog steeds last heeft van hoofdpijnen.
Medicatie kan verschillende bijwerkingen hebben. Je schrijft dat jouw man fentanyl gebruikt. Een van de mogelijke bijwerkingen is hierbij inderdaad hoofdpijn, terwijl Amitriptyline daar juist weer tegen wordt voorgeschreven.

Goed dat je samen met de neuroloog de verschillende opties bekijkt en uitprobeert.

Hopelijk vinden jullie een oplossing! Laat je het weten hoe het verder gaat?

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: