logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Mooi item over dementie op jonge leeftijd op 1 Vandaag

Alles wat dementie op jonge leeftijd betreft

Mooi item over dementie op jonge leeftijd op 1 Vandaag

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 10 Maart 2015

Dag allen,

Gisterenavond (9 maart 2015) was er in 1 Vandaag aandacht voor dementie op jonge leeftijd. Aanleiding is het uitkomen van de nieuwe film Still Alice. Een film over een vrouw (50) die de ziekte van Alzheimer krijgt. Een aangrijpende film, met een Oscar voor hoofdrolspeler Julianne Moore! De film komt 12 maart uit. De film is gebaseerd op het boek 'Ik mis mezelf' van Lisa Genova. Ook een aanrader!

In het item van 1 Vandaag wordt Frans geïnterviewd. Hij is 50 jaar en heeft Alzheimer. Leuk te vermelden is dat dit Frans50 op dit forum is. Complimenten Frans! Bekijk het item: http://cultuur.eenvandaag.nl/tv-items/5 ... enterenden

Zie de trailer van de film: https://www.youtube.com/watch?v=ZrXrZ5iiR0o

Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Leo (vrijwilliger), 10 Maart 2015

Dag Frans,
Ik had ook een uitnodiging ontvangen om naar de film te komen kijken, maar
ik heb het helaas moeten afzeggen omdat er op onze afdeling het Norovirus dreigt.
Derhalve was de spaarzame bezetting ook nog eens onderbezet en het tijdstip viel samen met mijn werkzaamheden op de afdeling.
Inmiddels heb ik een enorm enthousiast verhaal van Rob er over gekregen.
Je was gisteren op de tv, ik had het graag gezien, maar ik heb gisteren 4 uur langer doorgehaald,
want er waren maar 2 verzorgenden op een kleine 30 patiënten, waarvan inmiddels dat ik weet 4 zieken ( Norovirus?)
Ik kan de patiënten dan wel niet verzorgen, maar ik kan wel de tafels dekken, een stuk of 10 patiënten bezig houden en een beetje toezicht houden, zodat de zorg in de kamers, de medicijnen enz. gewoon door kunnen gaan.
Maar als ik even tijd heb kan ik nog even kijken op uitzending gemist.
Groet, ik spreek je nog wel weer.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor frans 50, 13 Maart 2015

Beste Leo,
Heel goed de zorg voor je vrouw, en ook nog voor de anderen, dat gaat voor. Daar ligt ook je "hart" en toewijding in.
Binnenkort spreken we nog een keer af, samen met mijn vrouw.
Geniet van het zonnetje vandaag jongeman.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger), 13 Maart 2015

Dank,dank mijn jongen.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Margreet, 15 Maart 2015

Hallo Frans,

Ik heb net met ontroering zitten kijken, super dat jullie dit samen hebben gedaan.
M'n man 53 woont sinds mei 14 op Lisidunahof en heeft t nooit beseft, dat vindt ik fijn voor hem...
Als je Alzheimer "hebt" maak je t bewust mee, bij de FTD varieert dat...
Succes en wellicht kom ik je een x tegen als ik naar m'n man ga...

Ikzelf wordt soms gezien als een verpleegkundige of dochter van, terwijl m'n man er woont, das ook een bizarre ervaring. En ja, wij wilden ook oud worden samen en elkaar achterna zitten met stokken, rollator etc...
T is zo hard dat dit niet meer gaat gebeuren....

Geniet !!
Lieve groet Margreet
Margreet

Geboortejaar:
1968
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor frans 50, 16 Maart 2015

Lieve Margreet,
bedankt voor je bericht, en het is wel goed om eens af te spreken, je weet de weg op de lisidunahof en je kent de begeleiders als je met hun afspreekt wanneer dat mogelijk is zal dat zeker geen probleem zijn.
Zo heb ik dat ook met leo pas gedaan.

als het niet lukt laat het me anders even weten.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie