logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Aupair

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Aupair

Berichtdoor Jansje, 02 Augustus 2020

Heeft iemand ervaring met een aupair om een Alzheimer patiënt te verzorgen?
Mijn man is sinds een paar weken in een verpleegtehuis waar hij ondanks de liefdevolle verzorging nog steeds verdrietig is en heimwee heeft.
Hoofd afdeling staat er achter om hem weer thuis te laten wonen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Groet,
Cis.
Jansje

Geboortejaar:
2019
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Ellis, 03 Augustus 2020

Hoi Cis,
wat verdrietig dat jouw man zijn draai niet kan vinden in het verpleeghuis.
Een aupair of inwonende verpleging en verzorging kan dan inderdaad een optie zijn.
Jouw man heeft dan de veiligheid en stabiliteit van zijn eigen omgeving en jou om zich heen. Terwijl jij tegelijkertijd niet alle zorg op je krijgt. Zorgen voor iemand met dementie is ontzettend zwaar. Zeker als hij straks in een later stadium komt

Dit kan allemaal geregeld worden met een PGB verpleging en verzorging. Belangrijk hierbij is wel om goed research te doen naar de verschillende bemiddelingsbureaus en kijkt wat voor jullie het meest passend is.

Hier vind je meer informatie: https://www.dementie.nl/professionele-z ... is-regelen

Sterkte!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Jansje, 12 Augustus 2020

Dank je wel Ellis voor je reactie.
Inmiddels is alles zo snel gegaan dat de aupair .
As maandag al komt .Kennismaking gesprek via Skype voldeed aan beide kanten aan de verwachtingen.
Hartelijke groet,
Cis Jansje.
Jansje

Geboortejaar:
2019
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Janneke85, 12 Augustus 2020

Snel geregeld, Jansje! Ook wel spannend, lijkt me. Hou je ons op de hoogte?
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Jansje, 12 Augustus 2020

Dag Janneke 85,

Ik zal je op de hoogte houden.
In welke hoedanigheid ben jij betrokken geweest met Alzheimer.
Voordat ik wat vertel.wil ik toch wel graag weten waar mijn verhaal terecht komt.
Groet,
Jansje.
Jansje

Geboortejaar:
2019
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Margaret, 13 Augustus 2020

Hoi Jansje,

Janneke is een van de moderatoren van dit forum van Alzheimer Nederland. Het is dus wel goed om te beseffen dat als je je verhaal hier deelt het openbaar is. Het is dus goed om geen informatie te gebruiken die herleid kan worden tot personen, bijvoorbeeld niet de naam van de au pair.
Margaret

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Pien 1961, 24 Augustus 2020

Dag Cis,
Wat fijn dat er een aupair komt. Mijn ouders hebben in 2017 ook een zorg aupair in huis gehad. Via een buro in Rotterdam. Roemeense verpleegkundige. Gescreend, verklaring van goed gedrag, leek allemaal in orde. Mijn vader had kanker, mijn moeder dementie. Aupair was ingehuurd voor mijn moeder en werd betaald uit PGB. Ze is 4 maanden gebleven en vertrok opeens terug naar thuisland. Kort daarna bleek dat ze de rekening van mijn ouders had opgelicht. Ze had de pinpas van mijn vader gevonden plus bijbehorende code. En ze pinde gedurende al die maanden steeds kleine bedragen. Mijn vader was te ziek om zijn administratie op orde te houden en wij hadden her volste vertrouwen in de aupair. Lang en triest verhaal. Buro waste haar handen in onschuld want aupair had verklaring van goed gedrag en was gescreend. Ondanks het bewijs tegen aupair kon politie niks doen want ze zat in Roemenië..Nou hebben mijn ouders gewoon enorme pech gehad, verhaal van de ene rotte appel. 99,999% van de aupairs zal prima te vertrouwen zijn. Maar mijn advies blijft toch: berg alle belangrijke spullen goed op, uit het zicht. Hartelijke groet Pien
Pien 1961

Geboortejaar:
1961
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Jansje, 24 Augustus 2020

Dag Pien,

Bedankt voor je verhaal. Ik schrik er wel van.
Onze aupair komt ook via Rotterdam, Zuster in huis.
Het lijkt inderdaad allemaal goed te gaan., maar ik zal de pinpassen etc. niet laten slingeren.
Had jij dat zelfde bureau?
Onze aupair blijft 2 maanden, dan een maand iemand anders, dan dezelfde weer voor 3 maanden.
Ze kan goed met mijn man die Alzheimer heeft overweg.
Hartelijke groet,
Cis.
Jansje

Geboortejaar:
2019
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Pien 1961, 24 Augustus 2020

Dag Cis,
De zorg aupair van mijn ouders kwam ook via Zuster in Huis. Zij werken samen met buro's in het buitenland die de screening doen. Mijn vader, inmiddels overleden, was te ziek om zijn administratie nog bij te houden. Alle papieren lagen op zijn bureau voor het grijpen. Mijn ouders waren hele dag beneden en aupair had alle tijd om te gaan snuffelen. We zaten toen in een overgangsfase, wij zouden de administratie van mijn ouders gaan doen. Kwamen er pas achter dat rekening was geplunderd toen we toevallig na haar vertrek de bankafschriften nakeken. Elke keer dat ze boodschappen ging doen nam ze stiekem pinpas mee om na de supermarkt even naar de pinautomaat te lopen. De zorg aupair was een lieve meid en we konden het goed met haar vinden. Konden niet vermoeden dat ze een crimineel was. Zuster in Huis geeft haar op zwarte lijst gezet. Politie had aanhoudingsbevel uitgevaardigd geldig voor een jaar. Als ze weer voet op.Nederlandse bodem zou zettem zou ze opgepakt worden. De dag fat ze plots vertrok had ze met de pinpas van mijn ouders nog een groot bedrag gepind om vervolgens een taxi naar Schiphol te nemen. Ze stond op foto's van ING pinautomaat, dat was het bewijs. Ik ben er erg lang overstuur door geweest en voelde me heel schuldig omdat ik haar gad uitgekozen via Skype uit een paar kandidaten. Mijn vader is een jaar geleden overleden, mijn moeder is diep dementerend en het is een afgesloten hoofdstuk. Toen ik je berichtje op het forum las, twijfelde ik of ik moest reageren.Toch een naar verhaal en daar zit je niet op te wachten. Maar wees gewoon op je hoede. En het zal vast allemaal prim uitpakken. Hartelijke groet, Pien.
Pien 1961

Geboortejaar:
1961
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Jansje, 24 Augustus 2020

Dag Pien,

Dank voor je reactie. Ook onze aupair is een schat van een vrouw en dan is het je moeilijk voor te stellen dat dat niet oprecht is..
Ik heb in mijn leven al veel hulpen gehad maar nog nooit iets naars meegemaakt.
Ik neem je waarschuwing ter harte,
Nogmaals bedankt,
Hartelijke groet,
Cis.
Jansje

Geboortejaar:
2019
Geslacht:
Vrouw