logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Heeft iemand ervaring met afstandsbedieningen?

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Re: Heeft iemand ervaring met afstandsbedieningen?

Berichtdoor john22, 28 Februari 2020

reactie op voorgaande;
CL module past niet in iedere (er zijn ook meerdere soorten CL modules. Op de site van Ziggo kun je kijken of je tv geschikt is voor een CL module)
De logitech harmony lijkt handig, maar het model dat ik ken, heeft nog steeds teveel knopjes.

De oplossing die bij ons werkt is; een nieuwe Tv met een zeer eenvoudige afstandbediening; aan/uit, harder zachter en wisselen van kanaal.

John
john22

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor JacqE, 27 Maart 2020

Mijn moeder was een ouderwetse goed zichtbare aan/uit knop op haar tv gewend. Nadat de tv vervangen moest worden en er ook nog een providerkastje moest komen, is het een drama. Tv kijken lukt dus niet meer. Soms zetten we hem aan op een zender met bijv dieren of natuur, en laten het geluid uit. Maar dan toch wil ze hem weleens uitzetten wat dan niet lukt. Erg lastig en jammer dat op dit gebied niets geschikts te koop is. We leggen briefjes neer, maar ook dat werkt niet altijd meer. Ik weet geen andere oplossing, dan tv aan laten zonder geluid.
JacqE

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor john22, 27 Maart 2020

Het is mogelijk zijn om de tv via internet te bedienen.
Via een hele omweg.

Nodig;
Hardware:
TV die via app bediend kan worden
tablet met camera die via internet benaderd kan worden.
Software;
op tablet app voor bediening van TV installeren
op tablet en op de pc waarmee je de tablet van afstand wil bedienen teamviewer installeren
op tablet Alfred camera app installeren

Hoe werkt het.
Teamviewer op de tablet wordt zo geinstaleerd dat je vanuit de pc de tablet kunt bedienen.
De Pc wordt gekoppeld aan de tablet (via teamviewer)
Tablet hangt ergens zodat tv te zien of te horen is
Vanuit pc mbv teamviewer wordt tablet benaderd. de tv bedienings app wordt op de tablet gestart. Vervolgens kun je de tv bedienen.
Ondertussen kun je zien/horen via de alfred app welk tv kanaal er aan staat.
john22

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Tessa, 09 April 2020

Bij mijn moeder staat de tv gewoon de hele dag aan. De thuiszorg zet het in de ochtend aan. Als je dat doet heeft ze maar 1 afstandsbediening nodig.
Tessa

Geboortejaar:
1991
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: