logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Maaltijdservice aan huis (die ook opwarmt)

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Maaltijdservice aan huis (die ook opwarmt)

Berichtdoor Tessa, 20 Juli 2020

Ik ben op zoek naar een maaltijdservice die elke dag aan huis komt en een maaltijd opwarmt. Of ze zelf de maaltijd meenemen of alleen opwarmen en wij zelf zorgen dat ze in huis zijn door ze bijvoorbeeld te bestellen bij de supermarkt maakt niet uit. Het is meer dat iemand het haar aanreikt. Iemand tips?
Tessa

Geboortejaar:
1991
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Janne, 21 Juli 2020

Wij hebben voor mijn moeder een maaltijdservice die drie keer in de week koelverse maaltijden bezorgt. 's Avonds om 18.00 uur komt er vervolgens iemand van een particulier thuiszorgorganisatie die de maaltijd opwarmt en bij mam blijft voor een praatje.
Voor ons belangrijk omdat mam de magnetron niet meer kan bedienen en waarschijnlijk ook niet meer op vaste tijden zou eten. Op deze manier eet ze gewoon elke dag een warme maaltijd en houdt ze haar dagritme vast.
Wij betalen de zorgorganisatie zelf, per keer kost dat zo'n 18,75 voor een half uur. Ik realiseer me dat dat niet voor iedereen mogelijk is.
Janne

Geboortejaar:
1969
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Tessa, 21 Juli 2020

Dat zou ik uit de wlz kunnen betalen. Alleen de thuiszorg die nu bij mijn moeder komt kost 30 euro per half uur dus voor dagelijks tikt dat toch wel aan.. Maar wel het overwegen waard!
Tessa

Geboortejaar:
1991
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Janneke85, 23 Juli 2020

Hoi Tessa, wellicht heb je ook iets aan het artikel op dementie.nl over hulp inschakelen voor eten en drinken in huis: https://www.dementie.nl/eten-en-drinken ... en-in-huis

Groeten, Janneke
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken