logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Wat staat ons te wachten

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Re: Wat staat ons te wachten

Berichtdoor Herfst, 18 Januari 2021

Ook een idee misschien om familie en vrienden een kaart te laten sturen met de trouwdag.
Toen mijn man jarig was heb ik een draaiorgel laten komen die voor de deur gezellige liedjes speelde.
Versier feestelijk met slingers en (helium) ballonnen (met tekst), maak foto's of filmpjes.
Haal oude foto's voor de dag, als je die hebt van hun trouwdag, en maak van deze trouwdag ook een fotoboek.
Zo maar wat ideetjes; hoop dat je er iets mee kunt.
Geniet met elkaar,
groetjes Foke
Herfst

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Haydee, 21 Januari 2021

Hoi Anoli, wat heftig is jouw verhaal! Mijn moeder (90 jaar nu) heeft dezelfde diagnose gekregen afgelopen juni en het proces van de ziekte verloopt heel langzaam. Ze heeft nog steeds WMO en tweemaal daags thuishulp sinds juli (pillencontrole ivm suikerziekte).

Mag ik vragen wat voor medicijnen jouw moeder kreeg en krijgt na haar eerste hallucinatie? Mijn moeder was tot juli 2020 ook 'normaal' vergeetachtig voor haar leeftijd.
Haydee

Geboortejaar:
1957
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Anoli, 24 Januari 2021

Ik zal even moeten checken; met mn vader voor dr medicatie. We zijn al 3 x gewisseld.
Wat naar van je moeder. Lastig is dit allemaal. Vooral omdat we zoveel liefs en beters wensen voor onze families.
Mijn moeder gaat heel snel achteruit. De medicatie helpt niet om minder te wanen helaas. Maar ze is wel wat minder baldadig.

WMO hebben we nooit gehad, was afgekeurd. Gek genoeg. Nu met Corona kunnen we geen verpleegtehuizen bezichtigen , maar heb mam maar wel op n wachtlijst gezet.

Dank voor de tips voor t 50 jarig huwelijks feest.
Anoli

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie