Berichtdoor mitsie, 03 Augustus 2017
Dag Leo,
Ik blijf regelmatig het forum lezen, reageren doe ik zelden, maar plots merkte ik dat Leo niet op het forum zat.
Vandaar mijn reactie.
Spijtig voor je lieve vrouw dat ze momenteel nog bijkomende problemen heeft, een moeilijke zaak om een alzheimerpatient een mutella of verband aan te doen.
Ik heb dat ondervonden met mijn echtgenoot, zij begrijpen niet waarom er ergens een verband wordt rondgedaan en weten niet dat ze vol blauwe vlekken staan door te vallen, zij kunnen niet aangeven waar het pijn doet.
Mijn man is reeds een achtal keren gevallen op die drie jaar dat hij is opgenomen, waarvan 5 maal de dokter er aan te pas kwam om de wonde met draadjes te dichten.
Dat vallen kwam telkenmale van teveel kalmerende pillen , of een erg lage bloeddruk
Als ik het zo lees is het in een Nederlands "rust en verzorgingstehuis " dezelfde situatie als in België.
Je krijgt nooit de nodige informatie wat er juist gebeurt is met je vrouw/man ofwel zijn de verantwoordelijk in verlof , of is het een weekend, enz, enz.
Ik ga ook nog iedere dag naar mijn echtgenoot, al zak je zelf door je benen je moet wel gaan of het zijn helemaal sukkelaars.
Iedere dag moet je bij de verzorging de vervelende uithangen met allerlei te melden of vragen te stellen waar je nooit een antwoord op krijgt.
Mijn echtgenoot die niet in het gezamelijk eetzaaltje wilde plaatsnemen krijgt zijn eten op de kamer.
Rond de tijd van het middagmaal ben ik daar en merk dan allerlei zaken op, b.v . hoeveel keer op een week dat ik de verzorging vraag, waar is mijn man zijn dessert en koffie?
Hun antwoord is telkens , we wilden het juist brengen of vraagt menaan mij, heeft hij geen dessert gehad? Neen dus.
Dus als je niet bij de pinken bent .
Veel moed met het herstel van je vrouw haar schouderblad Leo ,
Mitsie
Laatst gewijzigd door
mitsie op 04 Augustus 2017, 1 keer totaal gewijzigd.