logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

opzeggen/uitschrijven(oude adres) huurwoning

Voor al je vragen en ervaringen over vertegenwoordiging, financiële zaken en wilsverklaringen

opzeggen/uitschrijven(oude adres) huurwoning

Berichtdoor Brandini, 04 November 2016

Beste Forum-leden,

Allereerst een compliment voor dit forum;het lezen van de berichten is voor mij een grote steun.
Momenteel speelt er een moeilijke situatie betreffende opname van mijn vriend in een kleinschalig zorgcentrum(particulier) i.v.m. diagnose dementie,Parkinson.
Dit is een heel lang verhaal,wat ik zeker binnenkort op dit forum wil delen....
Maar eerst een korte vraag :
Mijn vriend woont nu na een week ziekenhuisopname plm.5 weken in bovengenoemde instelling;teruggaan naar zijn eigen woning is geen optie.
Nu heb ik van diverse kanten gehoord dat een (huur)woning pas opgezegd mag worden na een bepaalde periode.Of was dit vroeger het geval?
Is ook het uitschrijven oude adres en overschrijven naar het adres van de instelling aan regels gebonden?
Er zijn namelijk door de directie stappen in deze richting ondernomen.....
Het moeilijke van deze situatie is vooral dat mijn vriend ,,niemand" heeft waar hij nu verblijft...geen contact met kinderen en ik woon 200 km.verderweg en heb geen zicht op de situatie.(Maar daarover dus eventueel later meer op dit forum...)

Alvast veel dank voor de reacties!

Brandini.
Brandini

Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger), 04 November 2016

Goede morgen Brandini,

Welkom op dit Forum.
Je bent niet de enige lezer/volger op dit Forum, afgelopen maand waren er bijna 13.000
Het is toch gewoon zo dat je met meerdere mensen ook een bredere insteek hebt in de wereld van Dementerenden. Wij kunnen leren van de ervaringen van anderen.
Maar terzake.
Ik heb in het verleden nooit iets te maken gehad met huurwoningen, maar het lijkt mij toch eenvoudig dat als je vriend is opgenomen in een verpleeghuis, dat er dan sprake is van een verhuizing.
M.i. zou je dat kunnen informeren bij de gemeente .
Het kan ook maar zo zijn dat hij tijdelijk in het particuliere verpleeghuis is opgenomen, maar ook daar kun je informatie over krijgen, bij de directie van het verpleeghuis.
Ik neem aan dat je vriend nog handelingsbekwaam is om jou eventueel als vertegenwoordiger aan te wijzen,
maar of dat handig is op 200 km afstand moet je wel kritisch bekijken. Alleen dan kun je wel vragen namens hem stellen. En handelingen voor hem verrichten zoals de huur van zijn huis beëindigen/leegmaken / doorsturen van post enz.enz.
Ga ook even naar de site Dement.nl van Alzheimer-Nederland, zei hebben een juridische afdeling voor verdere informatie.
Het is nog best een complexe zaak om te regelen en dat op 200 km afstand.
Sterkte.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man