logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Twijfels oprechtheid bewindvoerder

Voor al je vragen en ervaringen over vertegenwoordiging, financiële zaken en wilsverklaringen

Twijfels oprechtheid bewindvoerder

Berichtdoor Efgeede, 04 Oktober 2020

Mijn moeder is sedert mei onder bewind komen te staan. Vader is in 2013 overleden. Moeder is van de huurwoning verhuist naar een zorgcentrum. Bij de verhuizing is door het verplegend personeel een enorm bedrag aan contanten tussen de goederen gevonden. Zodanig dat er enige uren geteld moest worden.
Het bedrag is in contanten overhandigd aan de bewindvoerder.
Tot op heden heb ik daarvan de bewindvoering geen konding van gekregen. De berichtgeving omtrent het vele geld is dus alleen afkomstig van het zorgcentrum.
Daar ik ook erfgenaam ben / kindsdeel ten tijde van 2013, heb ik wat contact proberen te krijgen met de bewindvoerder. Om uit te zoeken hoe hoog het vermogen was ten tijde van het overlijden van mijn vader.
Tot op heden wel iets van berichtgeving, maar kennelijk allemaal met moeite. Waarom bijvoorbeeld nog een nader onderzoek doorzetten nu het vermogen van moeder volgens de bewindvoerder toch niet substantieel zou zijn.
30.000 euro circa destijds op een spaarekening van moeder. Volgens de voorlopige aanslag 2013 / box 3 kan ik echter herleiden dat er ruim 100k op rekeningen heeft gestaan. De bewindvoerder is niet zo genegen om een bankenonderzoek te doen.
Nu met wellicht de wetenschap bij de bewindvoering over zoveel geld destijds en rekeningen wellicht wel bekend bij de bewindvoering, alsmede nu de nare kwestie van 45.000 euro contant geld wat is afgegeven aan de bewindvoering, slaat de angst toch enigszins toe dat het vermogen uit de boeken zal worden gehouden.
Gaarne advies
Efgeede

Geboortejaar:
1956
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 05 Oktober 2020

Goedemorgen Efgeede,
Welkom op het forum!

Wat een bijzondere situatie beschrijf je. Allereerst komt er een vraag bij me op: waarom is er gekozen voor deze bewindvoerder en niet voor iemand die dichterbij staat, zoals bijvoorbeeld jijzelf?

Ik begrijp jouw twijfels wel. Ik zou ook helemaal niet blij zijn als het op deze manier zou gaan.

Ik zou je willen adviseren om deze informatie eens door te lezen: https://www.dementie.nl/financiele-zake ... t-dementie en daarna eventueel advies te vragen aan Berit Mulder, onze kandidaatnotaris (via https://www.dementie.nl/hulp-en-advies/experts/notaris) . Ook kun je natuurlijk bij jouw eigen notaris terecht.

Succes en sterkte!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger