logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Even voorstellen

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Even voorstellen

Berichtdoor Marnix, 25 September 2020

Hallo allemaal,
Even voorstellen is wel zo netjes. En tegelijk zal ik deze rapportage doorsturen naar de geriater, jullie mogen meelezen.
Mijn vader (84) heeft al enkele jaren Alzheimer en zit momenteel in een soort van stabiele, langzame achteruitgang. Heel vroeg naar bed gaan (soms 15/16.00uur al) Staat wel op na wekken door mijn moeder(80) om half 8 in de morgen. Hij laat steeds meer taken vallen. Loopt steeds meer onstabiel op de benen en ziet het nut van hygiëne niet meer in. Hij houd duiven en die zouden slecht af zijn als wij dat niet monitoren.
Vergeet ze water te geven, voer tekort, alle variaties hier in zijn we al tegen gekomen.
Hij heeft wel eens last van driftbuien en is soms agressief naar mijn moeder, zijn vrouw.
Dit duurt gelukkig niet lang en is het daarna ook weer vergeten. e houden dit wel in de gaten voor de toekomst.
Weet plekken waar dingen staan niet meer te vinden. Droogde de vaatwas af met een dweil uit de schuur.
Hij hoeft nu niet meer af te wassen.
Vergeet als autist zijn eigen (soms al dan niet bijzondere) procedures.
Is zich ook bewust van zijn slechte geheugen.
Stuurt rustig een koerier weg met een pakket voor mijn moeder. Want herkend de naam van zijn eigen vrouw niet meer. Toch dik 40 jaar mee getrouwd...
Hierbij laat ik het voor nu en probeer bij relevante topics aan te haken en toe te voegen.
Iedereen heel veel sterkte en wijsheid toegewenst bij deze nare en gemene ziekte die je je ergste vijand niet gunt. Groetjes, Marnix
Marnix

Geboortejaar:
1971
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 25 September 2020

Goedenavond Marnix,
Welkom op het forum. Fijn dat het gelukt is om jouw bericht te plaatsen!
Ik hoop dat je steun en troost vind in de berichten van anderen.

Schroom niet om dingen te vragen als je ergens mee zit.

Veel sterkte!'

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger