logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Hallo mijn naam is macheal heb vader die dementie heeft

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Hallo mijn naam is macheal heb vader die dementie heeft

Berichtdoor Macheal, 30 September 2020

Ik ben van Indisch afkom ik weet heel weinig van pgb .
Inmiddels is WLZ toegekend voor mijn vader met 24 uur zorg en dat ook
Als advies beschermd wonen.

Het zorgkantoor heeft nog geen contact opgenomen . Ik krijg daarbij ondersteuning om verder te komen hiermee. De vraag is wat kan ik verwachten wat moet doen en regelen ? Mijn vader zorg ik namelijk voor al langere tijd hij kan niets meer . Daarvoor had ik me baan opgezegd . Mijn vader gaat nu 2 dagen naar dag besteding en er komt iemand eens in de week
Langs soort van verpleegkundige . Die had mij vertelt wanneer de zorg kantoor contact opneem dat ik dan moet zegen dat ik dit graag wil in de vorm van pgb en dat de dagbesteding en zij zelf van de pgb aan hun betaalt wordt . En dat ik dan verder kan toelichten dat ik de zorg op mij op neem. Kunnen jullie
Mij hierin adviseren ? Wat kan ik verwachten en wat verdien je als je de zorg gaat geven . De handelingen die ik reeds al doet is begeleiden naar afspraken medicijnen geven . Schoonmaken ,verzorging , koken , wandelen,gezelschap houden ,vaak wel langs huisarts gezondheid gaat minder . Aankleden etc etc
Macheal

Geboortejaar:
1980
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 02 Oktober 2020

Hoi Macheal,
Welkom op het forum! Goed dat je je aangemeld hebt. Ik hoop dat je hier op het forum veel ervaringen kunt uitwisselen. Ik hoop dat je hier tips en steun vind. Je staat er niet alleen voor!

Bij jouw andere reactie heb ik al verwezen naar www.dementie.nl en www.pgb.nl. Ik denk dat deze websites al veel verheldering kunnen geven.

Hartelijke groet,
Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger