logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Hoe omgaan met zorg dementie / gebroken arm

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Hoe omgaan met zorg dementie / gebroken arm

Berichtdoor LeSaMa, 20 Maart 2020

Ouderen in verpleegtehuizen mogen geen bezoek meer ontvangen. De moeder van mijn zus en mij heeft dementie. Thuiszorg is na breken v arm begin deze wk opgeschaald v 2x medicijn afgifte en 2x per week douchen en 1x persoonlijke begeleiding v 2 uur per week (andere zorgleverancier) met: dagelijks hulp met aan en uitkleden, hulp bij ontbijt en lunch en dagelijks wassen nu. Wij doen wekelijks boodschappen om en om. 1x per 3wk extra schoonmaakhulp v 3 uur voor grotere klussen. Rest deed ze tot voor kort nog zelf. Kapper komt normaal eens in 5wk bij haar langs. Het (extra) bezoek natuurlijk zoveel mogelijk beperken. Maar ook mbt onszelf hoe een modus te vinden in deze corona crisis? Hebben jullie tips mbt bezoeken? Normaal liep t wel. Wij werken allebei vooralsnog nog (buitenshuis, kan niet anders). Moeilijk hiermee om te gaan. Zij is alleenstaand...
LeSaMa

Geboortejaar:
1966
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Margaret, 21 Maart 2020

Het is een lastige situatie. Juist nu ze zo kwetsbaar is wil je er vaker heen. Maar je wilt ook voorkomen dat ze besmet raakt met het virus. En als je zelf nog buitenshuis werkt is lijkt me dat toch een risico. Wat ik een eyeopener vond was het antwoord van expert Tim op deze website die zei: "Elkaar niet bezoeken is in deze situatie vreemd genoeg juist op elkaar letten. Je kunt niet op bezoek bij je moeder en zorgen voor haar zoals je gewend bent. Maar aan de andere kant zorg je er wel voor dat het risico op besmetting van je moeder."
https://dementie.nl/ik-kan-door-corona- ... an-ik-doen

Heb je beeldbellen al geprobeerd? Ik heb dit deze week ook voor de eerste keer gedaan met m'n moeder. Dan bel ik eerst op de vaste lijn zodat ze haar telefoon kan pakken en ik kan uitleggen hoe ze oppakt. Voelt toch een beetje dichterbij.
Margaret

Geslacht:
Vrouw