logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

kennismaking onderdeel stel je voor

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

kennismaking onderdeel stel je voor

Berichtdoor jacobuskeer, 19 September 2020

mijn naam is jac janssen
de reden van mijn deelnemen heeft te maken met het gegeven dat mantelzorger ben van/voor mijn lieve vrouw die Alzheimer heeft
ik ik zelf soms de weg kwijt ben ja ik heb hier niet voor geleerd b we zijn reeds gevorderd in de 70 ,we hadden samen oud worden anders in gedachte maar nu ontglipt ons het samen genoegzaam rustig leven van een kern gezonde actieve vrouw ,onze dochters zeggen vaak Turbo antje maar nu is de turbo stuk en de software vertoond ook gebreken .we leerden ons kennen toen we 17 jaar waren en sindsdien vormen we een hecht koppel dat is dus 60 jaar ja dan valt het zwaar en weet je geen raad met je verdriet een ding nog .ik ben een persoon die geen probleem uit de weg ga en altijd zal trachten een oplossing te zoeken met of zonder hulp van derden ,en ja ik heb leren hulp vragen en aanvaarden ,maar we willen samen de zaken blijven doen ,
we zijn blij dat we alles maar dan ook alles reeds eerder geregeld hebben ,alles onder de mom van als ik kom te overleiden moet mijn schat verzorgd zijn en de en de dochters weten hoe we het allemaal geregeld hebben ze zijn een groet steun voor ons .ik wil altijd mensen een oor bieden en waar mogelijk een hand toe steken of advies geven als het in mijn vermogen is ,ik ben zelf blij met het geen me aangeboden word en deuren geopend worden waar van zelfs ik niet wist dat dit kon. als ik verder een reactie geef dan gebruik dan Jacobus als naam
veel sterkte blijf gezond ze hebben ons nodig
jacobuskeer

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Anoli, 19 September 2020

Welkom, ik vind u n topper.
Doen wat we kunnen, dat is mijn motto ook.
Anoli

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 20 September 2020

Hoi Jacobus,
Welkom op het forum. Fijn dat je er bent!
Wat fijn om te lezen dat jullie al veel geregeld hebben.

Kijk gerust rond op het forum. Als je vragen hebt of ergens mee zit, schroom dan niet om een berichtje te schrijven.

Hartelijke groet,
Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor jacobuskeer, 22 September 2020

Beste Ellis .Het een opnieuw hervatten van het contact , er was iets voorgevallen met internet en dat moest eerst opgelost zijn als ik weer bij jullie wilde aanvangen . Ik heb reeds veel geleerd tijden het mail contact van en van anderen en ja ik wil wel mijn ervaringen delen met anderen met de instelling dat ik dan iets er bij draag waar een ander ook voordeel uit kan putten .het is nu een maal een zware klus met veel verdriet van beide kanten , de dagelijkse problemen worden steeds meer duidelijk de zelfstandigheid verliezen het niet meer kunnen overzien is voor allen een ongekend probleem .
zo als vandaag .boodschappen doen samen , ja je moet wel mee naar binnen bij de winkel ! ik laat haar dus alles doen wat ze kan, de hulpvraag is niet erg ,maar geeft wel aan dat het haar veel moeite kost ,met behulp van spiekbriefje gaat ze naar binnen ik volg haar wel en laat de beslissingen aan haar .en ja daar waar ik zie dat er iets vergeten word vraag moeten we dat ook niet hebben ,ja wacht nu maar je gooit alles bij mij door elkaar ,als antwoord! als we thuis ontdekken dat we niet alle hebben geen probleem morgen gaan we dan opnieuw .bij thuiskomst was ze dood moe ,ga nu maar even zitten dan maak ik de tassen wel leeg ! ja maar zet het wel op de goede plaats anders vind ik het niet .komt goed ,ik vertel dit om dat het de kleine dingen zijn die je niet moet onderschatten ,zeker als het van de persoon komt die alles aan kon, haar zoo zien worstellen met dat probleem maakt me verdrietig , effe huilen en dan weer doorgaan .moet kunnen .hartelijke groeten blijf gezond jacobuskeer
jacobuskeer

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ellis, 25 September 2020

jacobuskeer schreef:
> Beste Ellis .Het een opnieuw hervatten van het contact , er was iets
> voorgevallen met internet en dat moest eerst opgelost zijn als ik weer bij
> jullie wilde aanvangen . Ik heb reeds veel geleerd tijden het mail contact
> van en van anderen en ja ik wil wel mijn ervaringen delen met anderen met
> de instelling dat ik dan iets er bij draag waar een ander ook voordeel uit
> kan putten .het is nu een maal een zware klus met veel verdriet van beide
> kanten , de dagelijkse problemen worden steeds meer duidelijk de
> zelfstandigheid verliezen het niet meer kunnen overzien is voor allen een
> ongekend probleem .
> zo als vandaag .boodschappen doen samen , ja je moet wel mee naar binnen
> bij de winkel ! ik laat haar dus alles doen wat ze kan, de hulpvraag is
> niet erg ,maar geeft wel aan dat het haar veel moeite kost ,met behulp van
> spiekbriefje gaat ze naar binnen ik volg haar wel en laat de beslissingen
> aan haar .en ja daar waar ik zie dat er iets vergeten word vraag moeten we
> dat ook niet hebben ,ja wacht nu maar je gooit alles bij mij door elkaar
> ,als antwoord! als we thuis ontdekken dat we niet alle hebben geen probleem
> morgen gaan we dan opnieuw .bij thuiskomst was ze dood moe ,ga nu maar
> even zitten dan maak ik de tassen wel leeg ! ja maar zet het wel op de
> goede plaats anders vind ik het niet .komt goed ,ik vertel dit om dat het
> de kleine dingen zijn die je niet moet onderschatten ,zeker als het van de
> persoon komt die alles aan kon, haar zoo zien worstellen met dat probleem
> maakt me verdrietig , effe huilen en dan weer doorgaan .moet kunnen
> .hartelijke groeten blijf gezond jacobuskeer

Goedendag Jacobus,
Dank je wel voor jouw bericht. Goed dat je het van je afschrijft. En wat goed dat je nu op deze manier een oplossing hebt gevonden. Geeft deze oplossing veel boosheid / argwaan bij jouw vrouw of is dat minder geworden?

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger