logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Lewy body/Alzheimer

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Lewy body/Alzheimer

Berichtdoor Eliza, 23 Februari 2020

Fijn dat er een forum is waar ik hopelijk wat antwoorden op mijn vragen kan krijgen. Mijn man heeft afgelopen vrijdag de diagnose Lewy Body samen met Alzheimer te horen gekregen. Hij heeft nu clonezepam en rivastigmine pleisters voorgeschreven. We moeten beginnen met 1 week clonezepam en daarna de pleisters erbij. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik lees overal zulke verschillende ervaringen.
Eliza

Geboortejaar:
1955
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 24 Februari 2020

hoi Eliza, wat verdrietig dat je man deze diagnoses heeft gekregen. Heel veel sterkte gewenst.

Mocht je meer over FTD & Alzheimer willen lezen, dan kan dat op de website van Alzheimer Nederland: https://www.alzheimer-nederland.nl/deme ... ten-vormen

Meer informatie over rivastigmine lees je op dementie.nl: https://dementie.nl/medicatie/informati ... vastigmine

Enkele jaren geleden is er op dit forum geschreven over clonazepam: viewtopic.php?f=2434&t=2702

Wellicht heb je hier iets aan.

Groetjes, Janneke
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Eliza, 27 Februari 2020

Dank je wel. Ik heb de sites bekeken. Clonezepam lijkt iets te helpen bij het slapen. Nu nog even wachten hoe het met de pleisters gaat.
Groet, Eliza
Eliza

Geboortejaar:
1955
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 27 Februari 2020

Graag gedaan. Hou je ons op de hoogte? Groetjes, Janneke
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor anja, 14 Mei 2020

Hallo Elise,

Ik heb mij onlangs voorgesteld, ooit heb ik geschreven in 2013, was ik helemaal vergeten. Nu heb ik inmiddels een diagnose, van mijn man Lewy Body met Parkinsonisme. De neuroloog heeft hem ook dezelfde pleisters voor geschreven. Hij kon er niet tegen. Bovendien wil hij niets innemen.
Hoe zijn jouw ervaringen met Lewy Body? Hier loop ik behoorlijk tegen aan. Omdat mijn man alles verdraaid het is zijn waarheid. Zelfs de huisarts geloofd hem. Ondanks zijn dementie. Wordt hij nog steeds geloofd.
Het is zo'n machteloos gevoel, kan me niet verdedigen. Wat ik ook doe waar ik ga en sta hij wordt geloofd, ik niet. Volgens mij zijn het wanen. Om alles te verdraaien.
Anja
anja

Geslacht:
Vrouw