logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Voorstellen

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Voorstellen

Berichtdoor Tonja, 23 September 2020

Hallo,k wil meer zelf graag even voorstellen. Ik ben Tonia,65 jaar. Ik ben net met pensioen gegaan een paar maanden eerder dan gepland. Omdat de werkdruk en de thuis situatie te groot werd. Ik werk nu nog 1 dag in de week tot april dan krijg ik mijn AOW.
Ik had mijn pensioen heel anders voor gesteld, gezellig met mijn man samen fietsen wandelen met de hond af en toe op vakantie. Wij zijn echte Oostenrijk gangers.
Maar om een lang verhaal wat korter ter houden. We hebben sinds ong.6 weken te horen gekregen dat mijn man 73 Alzheimer heeft. Wat dus automatisch inhoud dat hij geen auto meer mag rijden. Dus iedereen die hiermee te maken heeft zal begrijpen dat er erg veel verandert in een korte tijd. Ik zal vast af en toe iets posten of antwoordt geven op een onderwerp. Groeten tonja
Tonja

Geboortejaar:
1954
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor wia, 23 September 2020

Dag Tonja

Ja dat is schrikken :Alzheimer je hebt het samen.

Toen mijn man de diagnose kreeg besloot hij zelf om de auto weg te doen.
Dat is bijna 6 jaar geleden.
Ik zelf rij niet.
Nu waren wij een paar jaar daar voor verhuisd trein en bus vlak bij.
Konden nog een aantal jaren zo ons verplaatsen. Vakantie naar het buitenland werden midweekjes weg en dagtripjes met de trein. Tot dat ook te veel voor hem werd. Alzheimer je hebt het samen en je levert steeds meer in. Maar we bleven genieten van dagen later uren met een gouden randje.

Heb heel veel steun gehad bij dit forum en wens jou dat ook toe. Zoek naar de onderwerpen die jou aanspreken.
Sterkte Wia
wia

Geboortejaar:
1944
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Ellis, 25 September 2020

Goedenavond Tonja,
Allereerst: van harte welkom op het forum!
Wat ontzettend verdrietig om te lezen dat jouw man sinds kort de diagnose Alzheimer heeft gekregen.
Ik kan me voorstellen dat jullie wereld nu compleet op zijn kop staat.

Voel je vrij om rond te neuzen op het forum en de ervaringen van anderen te lezen
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. We helpen je graag!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger