logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Welkom!

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Re: Welkom!

Berichtdoor Janneke85, 24 Februari 2020

Hoi Leentje, wat een ontzettend moeilijke stap en dat zal zeker tijd kosten om te laten bezinken en aan de nieuwe situatie te wennen. Ik hoop dat jullie, ondanks deze moeilijke periode, toch nog van/met elkaar kunnen genieten, bijvoorbeeld van klassieke muziek. Veel sterkte gewenst voor jullie.
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor andrediny, 24 Februari 2020

Goedendag.ik ben Diny.mijn vader kreeg vandaag te horen dat hij alzheimer heeft..na een val in huis en een tijdje in het ziekenhuis gelegen te hebben ging hij voor een screening naar een verpleeghuis.daar nu 2 en halve maand te wonen weten ze wat hij heeft.het is schrikken.maar ook zo van ja we weten nu iets.maar eigenijk gaat het nu ook beginnen.want hij woont in delft.en ik in purmerend.we willen mijn vader hier heen halen .dicht bij om ook voor hem te kunnen zorgen.want er is wel zorg met verblijf nodig...alle tips zijn welkom..
andrediny

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Birdyl1tje, 24 Februari 2020

Dank je Janneke voor je reactie. Vandaag is Bert opgenomen::de intake verliep rustig. Bert is daarna gaan eten en ik ben ondertussen met een vriendin wat spulletjes voor Bert gaan ophalen thuis.
Toen wij terug kwamen stond Bert woedend op de gang dat hij naar huis wilde. Hij vond dat ik alles buiten hem om had geregeld en hij nergens van wist. Daags tevoren hadden wij het er samen nog over gehad en Cd’s uitgezocht die hij kon meenemen. Hij bleef erg kwaad, desnoods ging hij lopend naar huis.,ik had erg met hem te doen: hij leek een gekooid dier, zo machteloos! Ik ben toch maar gegaan en beloofd morgen terug te komen. Vanavond bel ik nog even naar zijn afdeling. Ik kan me hem zo goed indenken: ik moet er niet aan denken zo maar ergens tegen mijn zin in neergezet te worden, ik hoop dat hij een rustige nacht heeft en morgen zich wat beter voelt. Het is ook heel onwerkelijk om na zoveel jaar samen in een leeg huis te komen, en weten dat het zo blijft...ik hoop dat ik hier doorheen kom, maar zeker ook dat Bert zich daar veilig zal voelen zonder mij...
Lieve groet, Leentje:star2::rose:
Birdyl1tje

Geboortejaar:
1937
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 27 Februari 2020

Dat hoop ik ook Leentje! Is Bert inmiddels al wat rustiger en kan hij een beetje wennen op zijn nieuwe plek?
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Janneke85, 27 Februari 2020

hoi Diny,
Wat een verdrietig nieuws hebben jullie gekregen. Begrijpelijk dat je je vader dichterbij huis wilt hebben nu. In ieder geval hebben je recht op een casemanager dementie die zowel hem als jou als mantelzorger kan ondersteunen.

Op dementie.nl kun je hier meer over lezen en ook over welke vormen van zorg er bestaan. Wellicht heb je er iets aan: https://dementie.nl/casemanager

Veel sterkte gewenst!

Groetjes, Janneke
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Beppie, 21 Maart 2020

Ik heb mijzelf beppie genoemd, want zo noemt mijn man mij altijd. Mijn man heeft van de week de diagnose vasculaire dementie gekregen. Dit kwam niet helemaal als een verrassing, maar als het een naampje heeft, is het wel slikken.
Mijn man is 66 (bijna 67). Ik zelf ben 46 jaar en we hebben twee kinderen van 17 en 18 jaar.
Ik vind het moeilijk om naar de toekomst te kijken. Hoe ga ik het allemaal voor elkaar krijgen thuis.
Ik werk als verpleegkundige veel en onregelmatig en wil ook de kinderen niet te veel belasten.
Volgende week een gesprek met een casemanager. Ik hoop dat zij mij hierin kan helpen. Hopelijk vind ik op het forum ook praktische tips.
Wij staan als gezin aan het begin van een moeilijke weg, maar blijven positief.
We hopen dat hij nog lang, op een veilige manier, bij ons thuis kan blijven.
Beppie

Geboortejaar:
1973
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Margaret, 21 Maart 2020

Dat is inderdaad schrikken, Beppie. Fijn om te horen dat er al zo snel een casemanager komt. Hij/zij kan helpen met wat het betekent voor je man en je gezin om deze diagnose te krijgen. Fijn dat je je hebt aangemeld op het forum. Hier mag je alles vragen.

Je kinderen zijn nog erg jong om een vader te hebben met dementie. Voor hen heb ik de tip om de videoserie te kijken van 3fm dj Frank van der Lende.
https://www.youtube.com/watch?v=Us6VQzW ... aLuJ0cnubv
Dinsdag start de nieuwe serie.
Margaret

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor kleinkind, 26 Maart 2020

Goedemorgen, ik heb mij aangemeld omdat ik soms met vragen zit over dementie. Ik hoop hier antwoorden te vinden, die ons als familie helpen beslissingen te nemen, om het leven van mijn oma nog zo draaglijk mogelijk te maken voor de tijd die zij nog heeft.

Mijn oma van 100 is dement (late fase), en wordt liefdevol verzorgd in een verzorgingshuis. Daarnaast 'mantelzorgt' mijn moeder (83), zij verzorgt de was, zorgt dat er ontbijt is en bezoekt haar 4x per week. Ook is zij aanspreekpunt voor de verzorging.
kleinkind

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Overige familie/vriend(in) heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 29 Maart 2020

Welkom kleinkind, wat goed dat je je aangemeld hebt op het forum om antwoord te krijgen op je vragen. Heb je specifieke vragen over dementie die je wilt stellen? Sterkte gewenst met je oma!
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Philip, 01 April 2020

Goedendag. Mijn naam is Philip. Ik ben vrijwilliger in een Alzheimercafé, in Uithoorn. Ik ben 64, en daarvan 41 jaar getrouwd, heb 4 dochters en 12 kleinkinderen. Ik ben inmiddels afgekeurd, en probeer met mooi vrijwilligerswerk iets te betekenen voor de maatschappij.
Tot ziens!
Philip

Geboortejaar:
1956
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken