logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Welkom!

Hier kun je je jezelf voorstellen aan anderen op het forum

Welkom!

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 11 November 2019

Dag allen,

Welkom op het forum van Alzheimer Nederland. Hier kun je terecht met je vragen over (het omgaan met) dementie. En hier lees je ook ervaringen van anderen. We zijn er voor iedereen die met dementie te maken heeft.

Hieronder kun je iets over jezelf kwijt. Wil je anderen een vraag stellen? Kies dan een categorie van het forum. Hier zie je het overzicht: https://forum.alzheimer-nederland.nl/

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland), 11 November 2019

Mijn naam is Rob en ik ben de coördinator van het forum. Samen met een team van moderatoren (deze hebben hun naam in een groene kleur) wil ik jullie graag zo goed mogelijk ondersteunen bij het gebruik van het forum.

Iets over mezelf. Ik werk sinds 2009 bij Alzheimer Nederland en heb neuropsychologie gestudeerd. Bij Alzheimer Nederland ben ik naast het forum ook betrokken bij het platform www.dementie.nl , waar ik me bezig hou met nieuwe ontwikkelingen en de experts op dementie.nl. Ook heb ik jarenlang een gespreksgroep gehad van mensen met dementie (de Kerngroep dementie).

Mijn doel is het forum zo makkelijk toegankelijk maken dat alle bezoekers hier snel vinden wat ze zoeken. En ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik zie hoeveel advies, ondersteuning en raad jullie elkaar geven!

Hartelijke groeten en tot ziens op het forum,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Margaret, 11 November 2019

Ik ben Margaret. Pas sinds kort moderator. Ik ben jaren geleden al wel een tijdje lid geweest, toen mijn vader dementie had. Hij was 58 bij de diagnose en 65 bij overlijden. Ik vind het heel bijzonder dat ik mag helpen op een forum met een onderwerp dat me zo persoonlijk raakt.

Naast het beheren van het forum help ik ook bij de social media kanalen van Alzheimer Nederland. Dit doe ik al sinds 2014. Samen met collega's plaats ik de social media berichten en zorgen we ook daar dat mensen een luisterend oor vinden, we hen een hart onder de riem steken of ze verwijzen naar een plek waar meer informatie staat.

Persoonlijk: ik ben 45 jaar en woon met man, twee schapendoezen en een kat in Brabant. Kom overigens oorspronkelijk uit de Achterhoek.
Margaret

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Janneke85, 11 November 2019

Ik ben Janneke, 34 jaar en ook sinds kort pas moderator. Ik beheer ook de Facebookgroepen voor vrijwilligers van Alzheimer Nederland en coördinatoren/wijkhoofden van de collecteweek.

Ik heb van dichtbij gezien wat dementie betekent in het leven van iemand en de mensen er omheen. Mijn oma had namelijk vasculaire dementie. De eerste jaren woonde zij nog naar alle tevredenheid in een eigen kamer in een verzorgingshuis. Na een val ging dat niet meer. Zij ging toen hard achteruit en dat uitte zich vooral in heel veel angst en paniek. Ze heeft het laatste half jaar van haar leven op een PG-afdeling gewoond in een verpleeghuis. Het was een heel moeilijk half jaar voor zowel haarzelf als voor ons.

Verder heb ik tijdens een stage regelmatig meegelopen op een PG-afdeling en was ik betrokken bij het voedingsadvies van de bewoners daar.

Privé: ik woon met mijn man en vier katten in 't Gooi, maar ben van oorsprong een stadjer uit Groningen.
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor heynola, 11 November 2019

Hallo mensen, Ik wil me graag even voorstellen, ben een vrouw van 49, bijna 50, en ben getrouwd bijna 25 jaar en hebben 1 zoon, die nog thuis woont, ben dol op mijn dieren, mijn hobby's zijn fotografie, en passie voor paarden..., ik probeer ook vooral te genieten van de kleine dingen in het leven!!
heynola

Berichtdoor Klavertje vier, 16 November 2019

Dag allemaal, Mijn naam is Klavertje Vier. Die naam is een eerbetoon aan mijn moeder. Ze was de jongste in een gezin met 4 dochters. Mijn Opa vond dat hij zoveel geluk had met zijn vier dochters dat hij altijd sprak over zijn Klavertje Vier.
Mijn moeder is in 2016 op 86 jarige leeftijd overleden. Ze had vasculaire dementie. Ze overleed door middel van euthanasie.
Beroepsmatig weet ik veel van Dementie en het levenseinde. Daarom heb ik me aangeboden als vrijwilliger voor dit forum. Ik ben niet heel vaak op het forum, maar als ik er ben dan kijk ik altijd even of er een gesprek over het levenseinde aan de gang is. Als ik denk dat ik een inhoudelijke bijdrage kan leveren dan reageer ik.
Klavertje vier

Geboortejaar:
1959
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Pantertje, 21 November 2019

Wie ik ben...
Hallo ik ben partner van een man met psychotische verschijnselen en omdat hij een zorgmijder is, is er geen diagnose. Hij heeft geen ziektebesef en wordt steeds vijandiger tegen mij en eigenlijk is elk negatief gevoel aan mij toebedeeld als de oorzaak en wilt mij dus niet in zijn buurt hebben. .........

Angela

.....Lees verder en reageer daar eventueel op Angela's verhaal: viewtopic.php?f=2434&t=3626
Pantertje

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Margaret, 23 November 2019

Welkom, Heynola en Pantertje, op het forum. Leuk dat jullie je even voorgesteld hebben :).
Margaret

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Cathootje, 25 November 2019

Mijn forumnaam is Cato. Zo heette mijn oma, het komt van Catharina. Catharina is mijn doopnaam maar ook die van mijn schoonmoeder. Ze is beginnend dementerend en dat zorgt voor verrassende situaties. Haar 2 zonen staan vaak met lege handen vooral als het op de verzorging aankomt. Als schoondochter komt dus een groot deel van die taak bij mij terecht. Ik doe dat met liefde maar soms ook wat terughoudend omdat het nu eenmaal hun moeder is en "slechts" mijn schoonmoeder. Mijn eigen ouders leven niet meer en ook hen heb ik in de laatste jaren vaak moeten verzorgen, dat voelde toch anders. Hoop op dit forum mijn verhaal kwijt te kunnen en advies te krijgen.
Cathootje

Geboortejaar:
1957
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 28 November 2019

Welkom Cathootje, bedankt voor het voorstellen. Wat krachtig van je dat je de zorg van je schoonmoeder op je neemt.
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: