mijn ouders... blz 9 het boek is uit.

Beschrijf hier je eigen verhaal of plaats je gedicht

Re: mijn ouders... blz 9 het boek is uit.

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 09 September 2016

Dag Ramona,

Gecondoleerd met je moeder. Ik lees dat je nu een dubbele begrafenis hebt. Wat moeten jullie door een zware tijd heen. Heel veel sterkte vandaag, hartelijke groet.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor jostrol » 09 September 2016

Dag Ramona,

Gecondoleerd met het overlijden van je ouders.

Ik wil je veel sterkte wensen,
maak er een mooi afscheid van.
Je hebt zoveel gedaan voor je ouders, je bent een kanjer.

ik denk aan je
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor loek » 09 September 2016

Ramona,
Gecondoleerd met het verlies van je ouders. Ik hoop dat het vandaag goed is verlopen , heb aan je gedacht.
Ik wens je enorm veel sterkte !
Lieve groet,
Loek.
loek

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor ramona r » 20 Oktober 2016

2 weken geleden nog een laatste gesprek gehad in verpleeghuis waar mijn ouders 2,5 jaar vertoefd hebben. Waar ik in mijn ogen 2 jaar boos geweest ben. Ik had eigenlijk maar 2 vragen nl. hoe is mijn vader in zo'n korte tijd , zo ziek geworden en waarom is het feit genegeerd dat ik duidelijk met arts afgesproken had ,dat toen ik hoorde dat mijn moeder er zo slecht aan toe was , om te stoppen met medicijnen en alleen te gaan voor comfort , net als bij mijn vader . We hebben , mijn man, 1 broer en ik gesproken met afdelingshoofd, verpleegarts en evv:er . Ze beaamde het dat er een aantal dingen slordig zijn gegaan en dat ze steken hebben laten vallen. Ik ben toch weer over wat dingen begonnen zo ook over het feit dat toen ik meldde dat mijn vader de holle buizen van zijn trippel rolstoel vol had zitten met pillen , hier nogal nonchalant mee om gegaan is. Hij had veel medicijnen en spuugde ze ook weleens uit met de woorden, ik maak zelf wel uit of ik medicijnen neem werd er als antwoord gegeven. De verpleegarts schrok van dit verhaal, had echt teruggekoppeld moeten worden. Ik ben gegaan met de woorden, ik hoop dat jullie leren hiervan en er iets mee doen.
Vandaag weer een uitvaart , mijn schoonmoeder is na 5,5 week in het verpleeghuis gestorven. De verpleegarts gaf haar 6 weken , dit heeft ze dus bijna volgemaakt daar en is goed verzorgd , zo ver dat nog mogelijk was.
Nu dus geen (schoon) ouders meer en ga me straks inlezen hoe ik het voor mezelf wil , als ik oud word en dementie krijg.
ramona r

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor josha » 20 Oktober 2016

Dag Ramona
Allereerst weer gecondoleerd, ditmaal met je schoonmoeder, zo bizar deze sterfgevallen vlak achterelkaar,maar wat ben ik blij voor jou en je man dat eindelijk deze verpleeghuiswereld achter je ligt. Hier verlang ik zelf ook steeds meer naar, na al bijna 16 jaar in deze bizarre wereld te moeten verblijven door de zeer lange dementie van mijn moeder...

Maar misstanden moeten zichtbaar gemaakt worden en dan samen met het personeel dienen ze opgelost te worden. Ik denk ook dat dit jouw rol hierin was. En je hebt het zeer goed gedaan, steeds weer de vinger op de zere plek gelegd in het verpleeghuis. Echt om wanhopig van te worden... En ik hoop echt dat ze er van geleerd hebben en het nu beter gaat / is voor de bewoners die er nog wonen en gaan wonen.
Alleen door het aan de kaak te stellen, komt het boven tafel.En dan maar hopen dat personeel/ management er voor open staat en ze er van leren.
Wat jij daar hebt meegemaakt is ronduit schandalig en je zal dit tehuis dan ook zeker niet aanbevelen bij anderen. En 1x een negatieve publiciteit werkt nog jaren door hoor.Het is soms net of organisatie`s dit niet genoeg realiseren.

Je bent echt een kanjer van een doorzetter geweest , je deed het voor je ouders en ze zullen trots op je zijn!
Het zal nog wel even duren voor je dit verwerkt hebt en achter je kunt laten maar het goede gevoel bij jezelf zal overheersen. Je hebt gedaan wat je vond dat je moest doen en dan is het goed.

Lieve groet
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor jostrol » 20 Oktober 2016

Dag Ramona,

Ik wil je condoleren, ook nu weer afscheid nemen.
Heel veel verdriet in korte tijd
Je hebt je steeds sterk getoond in je strijd voor goede persoonlijke zorg, heb je stikgoed gedaan.

ik hoop van harte dat jij ook in rustiger tijd mag komen en je kan gaan richten op jezelf en je gezinnetje.
Zorg goed voor jezelf

sterkte deze komende tijd
herinner de mooie momenten en koester ze
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken