boek Ik heb u liever lief

Beschrijf hier je eigen verhaal of plaats je gedicht

boek Ik heb u liever lief

Berichtdoor margay » 09 Mei 2014

Toen mijn moeder Alzheimer kreeg, werd ook ik terug gezet in het verleden. Dat was zwaar, want dat verleden was zeer problematisch. Pijnlijke zaken die ik dacht te hebben verwerkt, kwamen door de Alzheimer uitvergroot naar boven. Ik kon mijn moeder er niet meer op aanspreken, niet terugschelden, ik had het te ondergaan. Ik besloot toen Alzheimer als bondgenoot te zien en niet als vijand: als de laatste, ultieme kans om mijn moeder te vergeven en mezelf te helen.
Voor zich hierin herkent en meer wil weten: ik heb er een boek over geschreven. Ik heb u liever lief, uitgegeven door uitgeverij Aspekt.

Ik wens verder een ieder die met dementie te maken heeft, heel veel sterkte! Marga van Doorn
margay

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 09 Mei 2014

Dag Marga,

Hoe erg Alzheimer ook is, het maakt duidelijk dat je uiteindelijk allemaal kwetsbaar bent en een ander nodig hebt. Dan verdwijnt de boosheid op een gegeven moment en is er mededogen voor de patiënt die alles kwijtraakt ook zichzelf.
Het zet je aan het denken over wat echt belangrijk is.
Mooi dat je uiteindelijk vrede hebt kunnen sluiten met je moeder en het verleden.
Sterkte en het beste met je boek,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor margay » 09 Mei 2014

En zo is het, dank je wel voor je reactie,
met vriendelijke groet, Marga
margay

Berichtdoor Wat ik Eris vertelde » 09 Mei 2014

Marga het is altijd de kennis van zaken, hoe meer we weten van dementie hoe beter we kunnen " ondergaan, kunnen accepteren", kunnen omgaan met.
Het belangrijkste is dat we erkennen dat de " zieke" er echt niets aan kan doen, door de beperking er minder van begrijpt.
Door de onvolledige informatie die er binnenkomt wordt de zieke vaak onrustig of opstandig, verdrietig of slecht te volgen.
Voor de mantelzorger en de directie omgeving is lezen, volgen een must om de nodige rustige omgeving te maken.
Ook ik schreef een boekje " Wat ik Eris vertelde over dementie" waarin de ervaringen van alle dag duidelijk naar voren komen.
Succes.

Wat ik Eris vertelde