Antipsychotica?

Beschrijf hier je eigen verhaal of plaats je gedicht

Antipsychotica?

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 09 Juni 2014

Ik wil de uitzending van Tros Radar en het artikel van Alzheimer Nederland over antipsychotica nog even een zwengel geven en tegelijkertijd een kanttekening plaatsen.
Ik hoor graag hoe jullie, dit oppakken.

Want wat kunnen wij als mantelzorgers met de wetenschap dat antipsychotica zo min mogelijke en zo kort mogelijk ingezet moeten worden?
Een cultuuromslag moet er komen als ik het artikel van Alzheimer Nederland lees,
helemaal mee eens, alleen voel ik me als mantelzorger op dit moment met lege handen staan.
Want de bezetting op een afdeling dementerenden loopt alleen maar terug door de bezuinigingen in de zorg. Het verzorgend personeel heeft nauwelijks tijd om de hoognodige taken uit te voeren. Gedragsproblemen aanpakken, dat betekent meer tijd uittrekken per patiënt, een agressieve of onrustige patiënt is tenslotte een grotere last op de afdeling.
Dan gaat het welzijn van een groep voor op die van een individu.
Beter opgeleid personeel, die met gedragsproblemen om kan gaan, prima, maar dat kost tijd en geld. Ik hoop inderdaad dat de uitzending iets losgemaakt heeft, maar het zal volgens mij van de overheid afhangen of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan kan worden.
Ondertussen ga ik maar mijn eigen gevecht aan en ga ik nogmaals een discussie met de verpleeghuisarts aan over de medicatie. Je hoort nog of het iets opgeleverd heeft.

Onderstaand artikel dateert al uit 2008:
http://www.innovatiekringdementie.nl/Ar ... oling.aspx
onderzoeker30 (vrijwilliger)