Mijn schoonmoeder heeft waarschijnlijk semantische dementie. Veel woorden waar ze niet meer op kan komen, ze kan zich slecht begrijpbaar maken en daarnaast zorgt ze ook slecht voor zichzelf. Ze krijgt elke dag thuiszorg en dat accepteert ze lastig, weigert sommige medewerkers binnen te laten.
Het grootste probleem op dit moment is echter haar hondje, waar ze niet goed voor zorgt. Eigenlijk is de situatie zo dat we het hondje weg willen halen, want het gaat een keer fout. Ze geeft de hond geen water, vergeet 'm uit te laten en dan is geen water geven ook wel weer handig, want dan plast hij tenminste niet in huis. Mijn man en schoonzus vinden het heel lastig en zijn bang voor een hele heftige reactie op het moment dat we de hond ook daadwerkelijk meenemen. We hebben al wel een paar keer gevraagd of het hondje bij ons mag komen logeren, maar dat onderwerp gaat ze uit de weg. Ik heb het idee dat ze wel weet waar we op aansturen.
Heeft iemand ditzelfde meegemaakt? Heeft iemand tips over wat we het beste kunnen doen? We zaten zelf al te denken om te kijken of we het hondje een keer uit kunnen laten en dan net te doen alsof hij is weggelopen, maar of dat nu raadzaam is...
Alvast bedankt!