Help! Wij willen papa zolang mogelijk thuis houden

Beschrijf hier je eigen verhaal of plaats je gedicht

Berichtdoor deelee » 04 Juli 2014

Beste mensen, hartstikke bedankt voor jullie reacties wederom! Jannieka dank je wel voor de tips.
Mijn vader is opgenomen met een zogenaamde IBS nu moet deze verlengd worden en de behandelaar stelt dat het advies is om mijn vader permanent te laten opnemen.
Nu moet er een zogenaamde RM procedure worden gestart. Er zal een zitting komen waarin de rechter de behandelaar en ons zal horen.
Nu ben ik zo bang dat de rechter misschien zal zeggen dat ze het advies van de behandelaar zal volgen. Zijn er mensen die hun naaste die onder een rechterlijke macht vallen en waarvan de behandelaar een dergelijk advies heeft gegeven, toch hun naaste nog thuis hebben kunnen krijgen?
Ik kan niet geloven dat wanneer je voor je naaste wilt zorgen in deze zogenaamde "participatiesamenleving" je dat recht ontzegt wordt. Mijn vader is altijd een lieve zorgzame man geweest en doordat het een keer fout gelopen is, zou iemand geen tweede kans meer mogen krijgen? Ik bedoel met de medicatie is hij alleen maar rustig, lief, meegaand en zo helder dat hij zelf zegt dat hij bang is om iets te zeggen zoals dat hij naar huis wil omdat hij dan bang is dat hij daar niet meer wegkomt.
deelee