Vanavond 2 oktober live-show Alzheimer Nederland

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Vanavond 2 oktober live-show Alzheimer Nederland

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 02 Oktober 2019

Vanavond 2 oktober is er een live show van Alzheimer Nederland op NPO1 om 21.25 uur. Kijk je ook?
Met minicollege's van onze eigen collega Dinant en uiteraard mooie portretten.

Lees er meer over: https://www.alzheimer-nederland.nl/nieu ... -het-leven

Heb je gekeken? geef hieronder je reactie!

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Margaret » 03 Oktober 2019

Ja, ik heb gekeken! Vond het een hele mooie uitzending. Wat ik bijzonder vond is dat er zoveel verschillende vormen van dementie aan bod kwamen. Dinant legde het erg goed uit. De portretten waren weer hartverscheurend, maar ook soms hartverwarmend. Hoe lief kinderen voor hun ouders met dementie zijn, maar ook hoe zwaar dat voor ze is. Doet me denken aan mijn tijd met m'n vader, hoewel ik niet de mantelzorger was.
Margaret

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor wia » 04 Oktober 2019

Ik heb de volgende dag terug gekeken, omdat ik's avonds bij mijn lief was.
Mooi en veel herkenbaars. Idd duidelijke uitleg van Dinant. Goed om af en toe weer een up date te krijgen.
Ook fijnom Frans ook even weer te zien , zo vaak goede tips en verhalen van hem op het forum gelezen
Een goed en waardevol programma.
Groet Wia
wia

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 05 Oktober 2019

Beste Wia,

Leuk dat je Frans noemt. Erg knap en dapper van hem en zijn familie dat ze zich zo inzetten om dementie zichtbaar te maken in de media. Zo'n kwetsbaar proces durven delen met Nederland, veel respect daarvoor van mij.

En dank voor de complimenten.

Groet,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor josha » 05 Oktober 2019

Ook ik heb NATUURLIJK gekeken.. dementie heeft mijn volle belangstelling , mede door dat ik het zo van dichtbij heb meegemaakt bij mijn moeder maar ook omdat het een ziekte is die zoveel aspecten raakt van het leven.. zoveel ontwrichtingen geeft in het leven en zoveel leed , pijn en verdriet geeft.
Ook de uitdaging om hier nog het beste van te maken en de mooie momenten volop te pakken en van te genieten.

Ja ook voor mij was het ontroerend om "onze" Frans terug te zien.. hij heeft zoveel betekend voor het forum door zijn bevindingen te delen met ons. Juist omdat hij de ziekte dementie heeft kan hij ons vertellen waar iemand dan door heen gaat, hoe het leven steeds moeilijker wordt om te leven, de impact op de familie. Ik volg nog steeds zijn blogs..

De uitzending was fantastisch mooi, helder, verdrietig en ontroerend.. een groot compliment voor alle mantelzorgers.. wat een liefde en toewijding en geduld. Ik weet uit ervaring dat ook mantelzorgers een groot groei-proces door maken door zo dicht bij hun dierbare te blijven staan. Hoe moeilijk soms ook, het is het dubbel en dwars waard!

Lieve groet
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie