Blog Tiertsje Kuipers; 2. Creativiteit

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog Tiertsje Kuipers; 2. Creativiteit

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 27 Maart 2013

Reageer hier op de blog van casemanager Tiertsje Kuipers-Boersma; 'Creativiteit'.
http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... rtsje.aspx

Ze schrijft over wat ze meemaakt als casemanager in Friesland. Lees haar blogs en reageer hier! Laat vooral een berichtje achter of stel een vraag!

Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 30 Maart 2013

Dag Tiertsje,

Ik ben blij dat je je hebt laten overhalen om ons bij het Forum je ervaringen in het casemanagement te laten meebeleven.
Wij kunnen uit jouw ervaringen beslist veel leren. Dank bijvoorbaat.
leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Vergeetmijnietje » 31 Maart 2013

Leo dank voor je reactie.
Vergeetmijnietje

Berichtdoor Karla » 22 April 2013

Tiertsje,

Wat herkenbaar! Dat creatieve ...Als je dat in je hebt, kun je zoveel meer eruit halen en andere oplossingen aandragen. De zorg voor een dementerende is beslist niet saai. Je moet steeds iets bedenken om de zaak draaiende te houden. Dat maakt de mantelzorg ook boeiend, leerzaam en het is fijn als je iets bedenkt dat werkt. Jou kennende, ben jij op de juiste plaats terecht gekomen en lever je een hele positieve bijdrage. We mogen blij zijn met zo'n inzet.
Karla

Berichtdoor liesbet » 22 April 2013

Grappig dat je haar verjaardag noemt. Vandaag net met een dochter erover gehad dat ik haar moeder mee zal nemen naar een zorgboerderij in de buurt, waarvan ik denk dat deze goed bij haar zal passen. Ik suggereerde dat ik in het kader van een cadeautje haar moeder zou uitnodigen een keer met me mee te gaan om ergens te gaan koffie drinken. Ze is binnenkort jarig en dan ga ik naar haar toe.
En inderdaad zo probeer je elke keer weer met een passend verhaal, idee de persoon over te halen iets van je te accepteren zodat hij of zij langer zelfstandig thuis kan blijven wonen.
Helemaal creatief moet je zijn wanneer je een "niet Pluis" melding krijgt en er gevraagd wordt eens te gaan kijken. Kom dan maar eens binnen. Vaak hele verrassende ontmoetingen zijn dat.
liesbet