Blog mantelzorger Frederique: Even kennismaken

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog mantelzorger Frederique: Even kennismaken

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 09 Augustus 2013

Lees de eerste blog van mantelzorger Frederique. Ze vertelt over de dagelijkse problemen waar ze tegenaan loopt bij haar man die erg veranderd is. Tot op heden is er geen diagnose dementie, maar na lang aandringen is er eindelijk een doorverwijzing naar de geheugenpoli. De afspraak is gepland.

Via deze eerste blog stelt ze zich aan u voor. Hier leest u de blog: http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... rgers.aspx

Laat vooral een reactie achter!
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Maria Gelissen » 13 Augustus 2013

Frederique,

Wat een herkenmaar verhaal. het lijkt erg op dat van mijn worsteling en het veranderen van mijn man. Ik, Maria, heb ook *aan de bel getrokken* na heel veel verwikkelingen. Bij ons werd de diagnose fronto temporale dementie. Maar welke diagnose dan ook, het is van belang dat het sterk veranderde gedrag een naam krijgt, zodat je een andere rol kan gaan ontwikkelen. Ook dat is niet gemakkelijk maar je komt dan niet meer zo in allerlei strubbelingen terecht. Strekte met de komende ontwikkelingen, Maria
Maria Gelissen

Berichtdoor Frederique » 13 Augustus 2013

Maria

Dank je wel voor je reactie.

Daarom vind ik de onderzoeken zo belangrijk. Dat ik weet wat het is. Dat het een naam krijgt. Want er is nu zoveel onduidelijkheid.En dat vreet energie. Volgende week woensdag hebben wij een afspraak bij het VUmc/Alzheimercentrum.Ik hoop echt dat wij dan wat meer weten.

Liefs Frederique

Frederique

Berichtdoor Maria Gelissen » 03 September 2013

Frederique,
Ia er al een uitkomst? Duidelijkheid is 1 ding en dan maar zien hoe jij daarmee uit de voeten kan. Hou vol, je eigen gevoel bedriegt je niet en probeer het heft in handen te houden.Bij ons gaat het redelijk als er geen bijzondere dingen zijn en mijn man z´n medicatie inneemt. Maar...hij heeft in een grote woede uitbarsting tijdens een gesprek met de neuroloog de benen genomen en is uren zoek geweest. Iedereen die hem een slecht niouws boodschap probeert uit te leggen deugt niet. Wij zijn in afwachting van professionele hulp aan huis. ik moet zeggen dat dat na 2 jaar mantelzorg in mijn eentje ook wel hard nodig is. Frederique, als er een dianose is probeer dan zo snel mogelijk hulp te regelen, dat is een soort lijfsbehoud voor jezelf en ook een daad van liefde aan je partner, al zal hij dat vast niet zo ervaren.

Lieve groet, Maria
Maria Gelissen

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 10 September 2013

Dag Frederique,

Hoe gaat het nu, heb je ook hulp of advies gekregen van je huisarts hoe het nu verder moet na de bevindingen van het onderzoek?
Hartelijke groet,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor Frederique » 18 September 2013

Dag onderzoeker30 en Maria

De uitslag is vooralsnog een geagiteerde depressie. De Mri was goed en voor mijn man was het klaar. Hij was erg boos tijdens de uitslag. "Geagiteerd", zei de neuroloog. Mijn man en ik kregen onenigheid tijdens het gesprek met de neuroloog en dat was niet iets wat bij fronto temporale dementie hoorde, zei men. Maar daar kwam ik later achter. Na een half jaar moest hij weer in het VU terugkomen. Zij willen dat hij onder behandeling blijft, maar mijn man weigert elke hulp. Geen begeleiding, geen medicatie, helemaal niets.
De neuroloog zei dat er iets helemaal mis was. Dat verdere onderzoeken nodig waren, maar dat doet hij niet.

Ik weet het niet meer. Ik ben weer bij de huisarts gewest. Ik wilde naar maatschappelijk werk, om mijn ei kwijt te kunnen. Want er is niets veranderd. Nog steeds heel erg boos, schelden en dreigen. Toen mijn man hoorde dat ik naar maatschappelijk werk wilde, was het huis te klein. Dus heb ik het afgezegd. Eigenlijk gebeurt er nu niets. Om de vrede te bewaren.

Liefs Frederique
Frederique