Mantelzorger. Ik? 2e blog van Simone

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Mantelzorger. Ik? 2e blog van Simone

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 27 Augustus 2013

Simone schrijft over het feit dat ze tegen wil en dank mantelzorger heeft moeten worden van haar man met dementie op jonge leeftijd.
Lees haar verhaal: http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... rgers.aspx

Laat hier een berichtje achter!

Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 03 September 2013

Dag Simone,

Wat een open en eerlijk verhaal! Goed dat je ook je twijfels bespreekbaar maakt, want naast dat het leven van je partner veranderd veranderen je eigen toekomstverwachtingen ook. De dementie houdt nl. alles in zijn greep. Wat heb je geboft met zo'n fijne gesprekspartner die je hebt ontmoet tijdens een Alzheimercafé. Mantelzorger zijn is iets wat je overkomt en wat veel zorgen met zich meebrengt soms zoveel dat je denkt dat jezelf geen leven meer hebt. Helemaal als dit al op jonge leeftijd gebeurd, dan is voor je partner zorgen en alles opgeven echt niet zo vanzelfsprekend.
Hartelijke groet,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor moos » 07 September 2013

Na het horen van de diagnose was ik boos en verdrietig tegelijk om wat ons overkwam. Die boosheid is nu wel weg, maar verdrietig om wat we missen ben ik soms nog wel. Gelukkig stonden en staan we vrij positief in het leven. Daardoor doen we nog altijd, misschien juist nu vreselijk ons best om van elke dag een leuke en mooie dag te maken.
moos

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 07 September 2013

Dag Moos,
Ik hoop dat jullie dit nog jaren kunnen doen.
Wij doen het al ruim 7 jaar.
Groet en altijd maar weer sterkte.
leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man