Over taal op leeftijd, 6e blog onderzoeker Jet Vonk

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Over taal op leeftijd, 6e blog onderzoeker Jet Vonk

Berichtdoor Dinant (Alzheimer Nederland) » 18 September 2013

We kennen het verhaal. Met het toenemen van de leeftijd gaat alles langzamer en minder goed... Maar is dat wel echt zo?

Onderzoeker Jet Vonk vertelt in haar zesde blog over de veranderingen in het taalvermogen met het stijgen der jaren. Sommige dingen kunnen juist beter! http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... ftijd.aspx

Dinant (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Berichtdoor Dinant » 18 September 2013

Dag Jet,

Verschillende generaties verschillende idolen. Mijn Sesamstraatheld was toch echt Lex Goudsmit!

Groet, Dinant
Dinant

Berichtdoor JetMJVonk » 18 September 2013

Ha, klopt - nooit gedacht dat de generatiekloof zich zou toespitsen op Sesamstraat!
JetMJVonk

Berichtdoor Alie1 » 08 Oktober 2013

Jet, wat een openbaring is je blog voor mij. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de oudere mens zoveel woorden gebruikt omdat ze/hij blij is dat ze iemand spreken. Vaak is de oudere een weduwe/weduwnaar,zijn de kinderen de deur uit en gebeurt het meermalen dat ze een hele dag niemand spreken. Kijk, dan komt er iemand op bezoek en de spraakwaterval barst open. Ik heb dat meer dan eens opgemerkt en nooit een wetenschappelijke verklaring daarvoor gezocht. Het is gewoon: de persoon is blij dat er eens iemand komt.Vandaar alle verhalen. Wat kun je dan nog meer doen dan luisteren?

Groet,
Alie.
Alie1