Blog mantelzorger Simone - Hulp vragen

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog mantelzorger Simone - Hulp vragen

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 24 September 2013

Lees de blog van mantelzorger Simone. Ze zorgt voor man Gert met dementie op jonge leeftijd. In deze blog beschrijft ze het probleem van het 'hulp vragen'. Iets waar veel mensen mee worstelen...

Lees hier de blog: http://www.alzheimer-nederland.nl/19058.aspx

En laat vooral een berichtje achter!
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Bernhard » 24 September 2013

Dag Simone,

Ik lees je blogs telkens met veel plezier. Deze raakt me erg, want hulp vragen vind ik ook zo lastig. Ik ben benieuwd wat anderen hierover zeggen.

Groeten Bernhard
Bernhard

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Alzwes » 24 September 2013

Mooie bijdrage Simone, dank je wel.
Alzwes

Berichtdoor Moeder van 2 kinderen » 24 September 2013

Hallo Simone,

Herken het wel hulp vragen is soms ook lastig omdat je het idee hebt dat je anderen lastig valt, bij sommige mensen is dit gelukkig niet zo en staan ze voor je klaar. Maar helaas heb ik ook de andere kant meegemaakt met mijn vader en werd ik totaal niet geholpen terwijl ik om hulp vroeg dan werd er gewoon gezegd, dat kan ik niet of dat is voor de verpleging! (die mijn vader thuis de medicijnen gaven) terwijl je aangeeft dat is niet zo. En heel af en toe komen er mensen zomaar uit het niets verschijnen zoals een oude vriendin van mijn vader die je wel aan alle kanten helpen. Bij mijn vader ben ik teleurgesteld geraakt in mensen maar heb ik tevens geleerd dat er nog mensen zijn met het hart op de goede plaats!

groet Christina

Moeder van 2 kinderen

Berichtdoor ©vlinder » 08 Januari 2014

Zo herkenbaar, de moeite met hulp vragen. Je wilt een ander niet lastigvallen, althans zo vul ik dat alvast voor een ander in. Zelfs aangeboden hulp aanvaarden, is voor mij al een leerproces. Het probleem ligt natuurlijk bij mij, ik moet me kwetsbaar durven opstellen, erkennen dat ook de sterksten onder ons soms een steuntje nodig hebben. Zorgverleners, dat was altijd een ver van mijn bed-gebeuren. Een geriatrieverpleegkundige en een aardige coördinatrice van een Odensehuis gesproken, was echt onder de indruk van wat er allemaal gedaan wordt voor dementerende mensen en mantelzorgers! Volgende week komt er een casemanager aan huis en de zaterdag erop wil ik een lezing bijwonen in een Alzheimercafé. Mijn man heeft vanmiddag een leuke activiteitenmiddag beleefd in het Odensehuis. Hij kwam enthousiast thuis. Gelukkig durfde hij de stap te zetten.
©vlinder

Geboortejaar:
1956
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 09 Januari 2014

Ja, het lijkt allemaal zo ingewikkeld en lastig. Het is daarnaast ook moeilijk de 'verantwoordelijkheid' uit handen te geven, want je gaat er als zo lang mee om.
Zoals 'Moeder van 2 kinderen' schrijft, hulp komt soms uit onverwachte hoek.
Goed om te lezen Vlinder dat je hulp gaat krijgen van een casemanager en dat je een lezing gaat bijwonen in een Alzheimercafé.

onderzoeker30 (vrijwilliger)