Blog mantelzorger Simone - 'Allemaal waar'

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog mantelzorger Simone - 'Allemaal waar'

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 22 Oktober 2013

In deze blog beschrijft Simone dat haar man gebeurtenissen uit het verleden verwart met nu.

"Lang niet altijd weet ik waar Gert het over heeft. Hij klutst nieuws van vandaag met gebeurtenissen van afgelopen week en met herinneringen van jaren terug door elkaar. Het levert een warrig verhaal op dat voor Gert duidelijk, informatief en vaak ook leuk is, maar voor mij een ratjetoe van woorden is."

Lees de hele blog: http://www.alzheimer-nederland.nl/19555.aspx

Blog gelezen? Laat hieronder een berichtje achter!
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor moos » 23 Oktober 2013

Beste Rob,

Je hebt gelijk: deze blog gaat over de warrige verhalen die Gert me vertelt. Maar meer nog gaat het over de moeite die ik als mantelzorger/partner heb om die verhalen te begrijpen, om tijd te nemen om te luisteren, om geduldig te zijn, om niet direct mijn kant van het verhaal te gaan vertellen, om niet mijn waarheid de waarheid te laten zijn. Voor mij een lastig probleem, verzeker ik je!

Simone
moos

Berichtdoor Alie1 » 25 Oktober 2013

Moos, het zal je heel veel energie kosten om verstandig om te gaan met de situatie zoals die momenteel bij jullie thuis is. Je blog maakt duidelijk dat je in elk geval de moed erin blijft houden. Wat zal er veel geduld nodig zijn.Maar nog moeilijker lijkt mij het leren accepteren van de situatie. Fijn dat je je kunt uiten via een blog!

Sterkte gewenst !

Alie.
Alie1

Berichtdoor moos » 13 November 2013

Beste Alie,

Het klopt: het is moeilijk om vrolijk, geduldig en verstandig te blijven. Meestal lukt het wel, omdat Gert en ik beiden ons uiterste best doen om het voor elkaar plezierig te houden. Dat ook Gert verschrikkelijk zijn best doet, ondanks de 'tegenwerking van Alzheimer', vind ik geweldig. Als ik dat zie, is het voor mij alweer een stuk gemakkelijker.

Simone
moos