Vette koppen over bloedtest, 9e blog Wesley Jongbloed

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Vette koppen over bloedtest, 9e blog Wesley Jongbloed

Berichtdoor Dinant (Alzheimer Nederland) » 24 Maart 2014

In diverse kranten stond de afgelopen week een artikel over een bloedtest die de ziekte van Alzheimer kan voorspellen. Wat is daarvan waar? Hoe lang duurt het voordat we er gebruik van kunnen maken? En zitten we eigenlijk wel te wachten op zo'n test?

Onze blogger Wesley Jongbloed vertelt het u in zijn 9e blog. http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... dtest.aspx
Dinant (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 24 Maart 2014

Dank je wel Wesley,

Helder en duidelijk.

leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Rutgerus » 27 Maart 2014

Als je al in een vroeg stadium (dus bij nog gezonde personen) indicatoren wil ontdekken dan moet je juis onderzoeken of de gevonden 10 vetindicatoren ook al eerder in het bloed van jong dementerende alsheimer patienten aanwezig zijn. Verder wordt die 90% ten onrechte opgevoerd als NAUWKEURIGHEID maar is een statistische maatstaf voor een toetsingstheorie van een vooraf gestelde hypothese. Deze toetsing moet volgens wetenschappelijke statistische technieken worden uitgevoerd. Aan verantwoorde uitgangspunten wordt maar zelden voldaan. Ook zit bij wetenschappelijk onderzoek vaak de commercie op de stoel van de hoogleraar: dus heel erg uitkijken met de getrokken conclusies.
Rutgerus

Berichtdoor Alzwes » 27 Maart 2014

@leo Graag gedaan
@rutgerus U heeft helemaal gelijk. Bij het schrijven van dit soort laagdrempelige stukken is het voor mij lastig dit soort statistieke kanttekeningen leesbaar op te schrijven. Ter aanvulling: de positief voorspellende waarde van dit soort testen zal in de werkelijke populatie (waar de prevalentie van dementie-ontwikkeling op korte termijn aanzienlijk lager zal zijn dan in de geteste subgroep) tot heel andere conclusies leiden. De toepasbaarheid van het beschreven lipidenspectrum valt te bezien; vandaar het advies niet (te vroeg) te juichen.
Alzwes

Berichtdoor jonh » 30 Maart 2014

Ziekte van Ouderdomsziekte blijken al via Moleculaire Targets de opeenhoping van Lichaams Antigeen bij zeer hoge conccentratie plakvormige hechtende verkleving vroegtijdig gelokaliseerd worden. Het blijkt dat het cellen afweersysteem al vroegtijdig aangeven dat het Immuunsysteem een Latente houding aanneemt waarbij het afweer te kort schiet in de Immuunrespons niet wordt geactiveerd in misleidt doordat het zich heeft veranderd door het Antigeenverkleving cq ophoping.Bij Ouderen zie je al bij 40 jaar leeftijd Neurologische afwijkingen. Hierbij zich verandering optreden van Geheugen van T en B cellen vertraging. Targetsmix verbindt zich met het Antigeen of Eiwiterosie, Bacterien, Virussen indien het aangemaakt wordt op individuele therapeutische Maatbasis zodat het optimaliseren van de immuunrespons actiever wordt geactiveerd. Waarbij toekomstige Cytokines- en andere verklevingen zicht op naartuurbasis worden afgevoerd op termijn. Het Targetsmix herkent verschillende ziekteverwekkers.
J.Burema epn-epm.nl
jonh

Berichtdoor jostrol » 02 April 2014

wat ik me afvraag, zou je dit willen weten als je 28 jaar of 35 jaar jong bent, of je deze ziekte 'al' bij je draagt en over 20 jaar deze ziekte hebt?
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Alzwes » 03 April 2014

@jostrol dat is een hele moeilijke vraag en dat zal per persoon en per situatie verschillen.

Als je bijvoorbeeld weet dat alzheimer in de familie voorkomt en je ook weet dat je met het veranderen van je levensstijl het toeslaan van de ziekte kan voorkomen of uitstellen... dan wil je het wellicht weten.

Je toekomstbeeld zal er hoe dan ook grondig door worden bijgesteld... het is geen testuitslag die je lichtzinnig kunt opvatten. Persoonlijk zou ik - omdat er nog geen effectieve preventie bestaat - het nu niet willen weten.
Zo wil ik ook mijn kansen op het krijgen van een hartinfarct, kanker of een motorongeluk niet weten. Maar, nogmaals, dit is een hele persoonlijke voorkeur.

Ik zou wel wensen dat, wanneer er wel preventie mogelijk is, dat er een test beschikbaar is om de ziekte te kunnen detecteren... juist op jongere leeftijd.
Alzwes