Zorg voor partner met Alzheimer, NPO Radio 1

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Zorg voor partner met Alzheimer, NPO Radio 1

Berichtdoor Lex M » 31 Mei 2018

Van 28 mei t/m 1 juni 2018 wordt in de rubriek Vragen van Spraakmakers, NPO Radio 1, ergens tussen 10u30 en 11u, een serie korte reportages uitgezonden over Jeroen Niemeijer die mantelzorgt voor zijn vrouw Joke. De serie is terug te luisteren.
Voor wie dat te ingewikkeld vindt, ik heb de serie gebundeld en op het web geplaatst. De url is: http://rilexm.eu/mp4/spraakmakers.mp4
Voor mij is het allemaal heel herkenbaar.
Lex M

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor josha » 31 Mei 2018

Dag Lex

Zeer indrukwekkend dit radio- verslag van de partner van een vrouw met de ziekte van Alzheimer.... vond het zeer realistisch en geeft een zeer goed beeld van de werkelijkheid van deze vreselijke ziekte.

Het is niet niks om 24 uur voor iemand met dementie te moeten zorgen en daarom begrijp ik best dat deze partner zich ergert aan de dochters/ zonen die in de media komen met alle "knuffelverhalen" Het zal een wezenlijk verschil maken of je de partner bent of dochter/ zoon van...

Lex , bedankt dat je dit radioverslag wilt delen met ons, het laat duidelijk zien/ horen waar een partner, van iemand met dementie, in kan belanden en hoe het leven totaal op zijn kop komt te staan. Een ïnktzwarte wereld zoals hij het ervaart... Ik hoop dat er toch nog wat lichtpuntjes zullen komen voor de balans..

Lieve groet
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Lex M » 31 Mei 2018

Ik heb dit hele traject ook doorlopen. Daarom is het zo herkenbaar voor mij.
Ik heb hetzelfde gevoel als hij mbt al die mediaoptredens van bn'ers.
En ook mbt Alzheimer-Nederland op smoelboek, een weeïg geheel voor mij. Maar misschien is dat een vrouwending?
Lex M

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken