Een Site speciaal voor de Lewy body!

Een Site speciaal voor de Lewy body!

Berichtdoor wil52 » 21 Februari 2012

Goeden avond,

Via een vriendin heb ik deze site door gekregen, erg veel uitleg en informatie!
Het is een engelse site maar via google kun je hem vertalen.

Heel veel herkenning in de uitleg.

http://www.lbda.org/

Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben.

groeten Wil
wil52

Berichtdoor wil52 » 15 Maart 2012

Hallo Allen,

Ondertussen heb ik al vele malen op deze site gekeken, echt geweldig omdat je zoveel herkenning teug kan vinden!

Voor mij zijn er nu meerdere puzzelstukjes op de plaats van onze ingewikkelde puzzel!

Ik heb hem naar vele doorgestuurd, zoals de verpleegkundige van onze geriater, naar de Dagopvang van mijn man, onze dementieconsulenten en vele fam. leden.

Ik hoop echt dat degene die hiermee te maken hebben of krijgen proberen de tijd te nemen om eens rond te kijken op die site.

succes en hartelijke groet.
Wil
wil52

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 17 Maart 2012

Goede morgen Wil,

Mijn Engels is van het niveau, zoals de meeste Nederlanders zich profileren.
Globaal kom ik wel door de tekst, maar met alle technische benamingen kom ik niet ver.
Misschien kun je mij uitleggen hoe dat vertalen met Google gaat.
Misschien hebben meer lezers hetzelfde probleem.
Hartelijk dank.
leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor wil52 » 18 Maart 2012

Goede middagleo,

Via google intikken www.lbda.org dan krijg je de engelse site en bij Windows 7 staat er dan tussen haakjes bij vertaal deze pagina, dus als je dat doet dan zie je de info allemaal in het nederlands.

Via windows XP tik je dan ook www.lbda.org in en krijg je alles engelse site maar dan kun je op het zwarte balkje naast de gmail het vakje meer aanklikken en dan staat er vertalen bij als je dan daarop klikt dan gaat je pc dit vertalen en kun je de info in het nederlands lezen.
Als je dan via bestand een snelkoppeling op je buroblad plaats dan krijg je elke keer via die snelkoppeling de nederlandse vertaling!

Succes en ben erg benieuwd wat je reactie over deze site is.
Mijn vriendin heeft hem via een vriendin ( psycholoog in America)

Ben eigenlijk ook erg benieuwd of ze van de Alzheimer stiching deze site kennen!
Want echt je kunt er zoveel uithalen, dan denk ik waarom is zoiets nog niet in Nederland?

succes en hartelijke groet.
Wil
wil52

Berichtdoor Vergeetmijnietje » 27 Maart 2012

Mooie site met veel info, een aanrader!
Vergeetmijnietje

Berichtdoor wil52 » 27 Maart 2012

goede avond Vergeetmijnietje,

Wat fijn om dit te horen, ik dacht al zal niemand nu van het forum even de link kunnen bekijken?

Ik heb er echt al zoveel info van gelezen en heel veel herkenning op gezien, en dan kom je erachter dat je jarenlange gevecht altijd terecht is geweest en niet zoals de artsen dan vaak zeggen, heb je relatiemoeilijkheden? of eerst een diagnose benoemen en als het dan maar even anders is nee dit past niet bij het klasieke beeld? en dan weer naar een volgende arts waar ze dan gewoon zeggen de partner is erg ontevreden omdat we geen uitslag hebben? daarna zeggen die mensen blijven zoeken naar iets wat er niets is! en ja die gevechten zijn dan door mijn vasthoudendheid en alertheid niet voor niets geweest!

Al met al heb ik dan ook wel de laatste jaren vanaf 2009 toch wel meer begrip voor de artsen gekregen want ja ik maak zelf elke dag alle wisselende situatie's mee en begrijp daardoor ook dat het allemaal moeilijk vast te stellen is!

Ik hoop dat degene die de site bekijken er ook zoveel aan hebben zoals ik.
hartelijk bedankt voor u reactie.
fijne avond en groetjes Wil

wil52

Berichtdoor Marja55 » 13 Januari 2015

Inderdaad een hele goede site, kwam het tegen toen ik ging googlen naar Lewy body. Ze hebben ook een site op facebook :
https://www.facebook.com/LewyBodyDementia . Ook heb ik de DVD van Teepa Snow ( stukjes te vinden op you tube ) besteld
in Amerika en die vond ik ook heel informatief. Helaas is alles in het engels, die DVD zou in nederland uitgebracht moeten worden
met nederlandse ondertitels.

mvg
Marja
Marja55

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Telepieter » 14 Januari 2015

Net als Marja heb ik ook ontzettend baat gehad bij de DVD van Teepa.
Het hele disciplinaire team om ons heen, huisarts, logo, ergo, fysio, buurtzuster en Team 290 hebben het allen al geleend/bekeken.
Zou voor een hoop mensen fijn zijn als het ondertiteld was.

Teepa heeft zelf ook een website https://www.teepasnow.com/
Telepieter

Geboortejaar:
1963
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor jostrol » 11 Maart 2015

jostrol

Geboortejaar:
1952